Gsxr 1100w

*Humlan

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
Suzuki GSX FWS
Är 72kW (98hk) orginal för en GSXR 1100 W -98?

Tycker det verkar för lite, någon som vet något om det här?

Trodde orginal var 145 hk! :banana

Har man satt in en CDI box, som begränsar cyklarna, har man strypt dom med avgaskröken, eller vid insprutningen? Någon som vet???? :confused:

det är väl tom 155 hk tror jag.

Den är strypt antagligen, åtminstonde i papperna.

Har du toppat den?

Du känner skillnad mellan 98hk och 155.
Om du slår på fullt på ettan så ska framhjulet upp i luften. Har du 98hk så är det inte äns tendenser till det.

Qwerty skrev:
Du känner skillnad mellan 98hk och 155.
Om du slår på fullt på ettan så ska framhjulet upp i luften. Har du 98hk så är det inte äns tendenser till det.

Ahem, en Bandit är på 98 hästar... men har MASSOR av vrid. Den går upp på bakhjulet på ettan vid 5000 varv.

Han menade nog en gsxr1100rw inte lyfter med 98 strypta hästar.

andersbrink skrev:
Ahem, en Bandit är på 98 hästar... men har MASSOR av vrid. Den går upp på bakhjulet på ettan vid 5000 varv.

Jo jo men en Rw1100 lyfter inte en millimeter med 98hk.
Min lyfter redan vid 4000rpm. 75Kw enligt reg bevis.

jag har en gsx1100rW -93 och den är strypt enligt pappret men den har ca 134hk på slangen. Det är som de säger att är den fortfarande stryp så märker du en stor skillnad. ett säkert sätt för att se vad den ger är ju att bänka den även om det kostar en del så är det inte fel att göra det för att kolla om den är rätt inställd, det är många hojar som får för lite soppa och det är ju kul om man får ut max ur dem ;-)

Man kan höra det med låter den "zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzooom zzzzzooooom" när man kör så är den strypt.

"BWAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRAAAAA BWAAAAAAAAA!!!" då är det en fuleffektare.

Det är fredag:)

Poacher skrev:
Man kan höra det med låter den "zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzooom zzzzzooooom" när man kör så är den strypt.

"BWAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRAAAAA BWAAAAAAAAA!!!" då är det en fuleffektare.

Det är fredag:)

Min turbo-gixxer jag besiktade i onsdags lät också zzzzzoom zzzzoom, men gick rätt bra ändå. :D

andersbrink skrev:
Min turbo-gixxer jag besiktade i onsdags lät också zzzzzoom zzzzoom, men gick rätt bra ändå. :D

Förstår inte hur du kan få dina monster besiktigade. Du måste ha riktigt god tumme med din besiktnings man. Du kanske kan tipsa?

med 98hk så kommer du väl knappt mer än till strax över 200km/t fulleffekt och suzukis glädjemätare så är det snudd på 300 så ut å prova toppfarten, alltid kul :tummenupp

Qwerty skrev:
Förstår inte hur du kan få dina monster besiktigade. Du måste ha riktigt god tumme med din besiktnings man. Du kanske kan tipsa?

kanske därför den lät just zzzzzoom zzzzoom, för att det satt en massa extra skräp i dämparen just för besiktningens skull :D

Har en kompis som låg och montera på orginal dämparen inne på besiktningen så den skulle klara ljudnivån, besiknings gubben gjorde sin mätning och efter det så montera han tillbaka den gamle burken inne på besikningen, orginal var på ca 4minuter :lol är ju rätt bekvämt om man kan använda deras lift också :D "Bara för att retas" som han sa :lol

Qwerty skrev:

Lägg 950 spänn på en registreringsbesiktning så skriver farbror Bilprovning i nästan vad som helst i rutan "övrigt". På min står det "Motor med turbo" samt att hjulbasen är "något" korrigerad i registreringsbeviset. Turbo-gixxern är dock endast 1520 mm, Banditen 1670 mm.

Ska jag vara ärlig så är jag övertygad om att 99,99% av alla strypta hojar från 80-90-talen fick sina strypningar borttagna senast på 100-milaservicen.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Ska jag vara ärlig så är jag övertygad om att 99,99% av alla strypta hojar från 80-90-talen fick sina strypningar borttagna senast på 100-milaservicen.
hehe utom en gsxr1100 86a som en jag känner köpte för kanske 5 år sen, den satt strypningarna kvar i efter 3000 mil:)

Var någon äldre farbror som haft den sedan den var ny.
Den såg nästan ny ut.

Den gick inte 20 mil innan han hade lagt den i nån korsning, så var den sagan all.
Den blev ju inte skrot, men värde föll ju enormt i mina ögon.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...