Gsxr 1100 turbo projekt

Vilken olja bör man köra i maskinen, Henrik jag köpte den av pratade om Mineralolja med låg viskositet.

Vad säger ni?
 
En bit på väg, Med lite tur så kanske man kan få köra till helgen:banana
 

Bifogat

  • DSC00040.JPG
    DSC00040.JPG
    133.3 KB · Visningar: 238
En bit på väg, Med lite tur så kanske man kan få köra till helgen:banana

körning till helgen det är du värd tycker jag,kör den på den oljan som du ska köra på sedan,på mina motorer spelar det ingen roll dom håller inte så länge ändå:tuttar
 
På de nya web kammarna jag monterade sitter de justerbara drev, Är det 105/105 som motorn trivs bäst med?

De brukar funka bra /bäst med originalkammar,sitter i de flesta dragbikes med turbo,då brukar 105/105 funka bäst./wachen
 
WebCam #236 är alldeles lagom för en portad gixxer, snäll mot lober och ventiler. Det är .370" lyft med symetriska lober och 246 grader vid 1.25 mm lyft. Tajmas runt 106/106.
 
Last edited:
Har även startat ett nytt projekt, "snygga till motorn"

Har slipat och slipat den senaste veckan, Börjat med grovt papper och avslutat med våtslip. För att sedan köra sista poleringen med maskin.

Resultatet blev helt ok, om jag får säga det själv.

Frågan är vilken färg man skall välja på resten av motorn:va

Är lite inne på att lacka den svart igen, eller som denna röda:tuttar
 

Bifogat

  • polering 1.JPG
    polering 1.JPG
    116.7 KB · Visningar: 242
  • så skall de se ut.JPG
    så skall de se ut.JPG
    55 KB · Visningar: 360
  • polering.JPG
    polering.JPG
    157.8 KB · Visningar: 218
Har även startat ett nytt projekt, "snygga till motorn"

Har slipat och slipat den senaste veckan, Börjat med grovt papper och avslutat med våtslip. För att sedan köra sista poleringen med maskin.

Resultatet blev helt ok, om jag får säga det själv.

Frågan är vilken färg man skall välja på resten av motorn:va

Är lite inne på att lacka den svart igen, eller som denna röda:tuttar

det ser fint ut och förhelvetelackadensvart:tummenupp:krama
 
Liten varning där angående lacka motor

Det är SKITSVÅRT att hitta nån färg som håller

Vanlig 2k billack blir hård och spröd och framför allt så bygger den så rackans

Polaren lät måla sin busamotor TROTS starka motargument från min sida

Motorn målades av erkännt duktig billackare efter konstens alla regler

Nå vad hände , Jo balansaxeln som satt skruvad i blocket lossnade tack vare att den tjocka färgen lossnade i stora flak

Resultat , Totalhaveri med sprängda block

Jag har provat det mesta genom åren inklusive pulverlack med dåliga resultat

Vill gärna själv hitta nån typ av lack som håller , Va faan målar suzuki med den är faan helt otroligt bra


Det ballaste dock man kan göra med block är att glasblästra och eloxera
då erhåller man samma yta som bromsoken på en del hojar, Svartgrå nyans som håller jäklit bra

Otroligt mycket jobb med detta maskering av alla planytor vid såväl blästring som eloxering

Extrem rengöring av både ytor och hål samt gängor

Har gjort det på 2 motorer , Vetefaan om det blir nån nr 3 ( för mycke jobb)
 
Blir ingen lack på motorn, har haft 0 i motivation dom senaste månader.

Har tagit ledigt idag, enbart för att montera ihop allt och få en fungerande motorcykel igen.

Tråden fyller snart 2 år, och jag har fortfarande inte lyckats köra maskinen i bänk än, dock kört ett par 3-4 mil.. Och är inne på motor nr 3.
 
Blir ingen lack på motorn, har haft 0 i motivation dom senaste månader.

Har tagit ledigt idag, enbart för att montera ihop allt och få en fungerande motorcykel igen.

Tråden fyller snart 2 år, och jag har fortfarande inte lyckats köra maskinen i bänk än, dock kört ett par 3-4 mil.. Och är inne på motor nr 3.

hej
du har kört alldeles för lite,hade du kört mer skulle du haft motoivation för den försvinner inte om du har åkt turbo nån gång
kom igen nu:tummenupp
 
Precis som Peter sa, en gång laddtryckspundare alltid laddtryckspundare

En repa på en turbohoj är det bästa botemedlet mot dålig motivation.

Du kanske ska sänka effektmålet lite (250-300) och åka en sommar med den.

Allt över 250hk räcker ju för gatåka:tummenupp
 
Tja , Man får väl öppna ett vandrarhem för motivationströtta turbobyggare

och hyra ut fungerande turbomoppe per repa

Kommer ihåg smilet från en som provade ganska nyligen hehe

( lätt å va kaxig nu bara för min inte har rasat på hela sommaren)
 
Fasiken vad mycket man får gjort när man är ledig, en massa små ärenden som man har skjutit på länge:tummenupp

Blev även lite tid för kärleken, fick i motorn och kopplade all el samt monterade grenrör turbo och avgasrör.

Tyvärr så tar kedjan i blocket nu, har samma drev som de två tidigare motorerna men på denna blev de problem. Men troligvis så är det en bandit motor som jag har köpt.

Även anslutningarna i oljetråget sitter fel, så det får bli nya slangar där.

Bilder Före/efter
 

Bifogat

  • start.JPG
    start.JPG
    128.1 KB · Visningar: 158
  • sen.JPG
    sen.JPG
    152.5 KB · Visningar: 228
Precis som Peter sa, en gång laddtryckspundare alltid laddtryckspundare

En repa på en turbohoj är det bästa botemedlet mot dålig motivation.

Du kanske ska sänka effektmålet lite (250-300) och åka en sommar med den.

Allt över 250hk räcker ju för gatåka:tummenupp

Målet är kvar, annars kan man ju likväl köra sugmotor:tungan

Ot: stod jämte en blå subaru för någon vecka sedan vid rödljusen vid norrleden. Kan det varit du?
 
Ot: stod jämte en blå subaru för någon vecka sedan vid rödljusen vid norrleden. Kan det varit du?[/QUOTE]

Kom från jobbet igår så jag är oskyldig, jag åkte turbohoj idag:tummenupp
 
Inte nog med att kedjan tar i blocket, och slangarna till oljekylet blev fel med den nya motorn, lockup kopplingen passade inte riktigt som tänkt.

Idag tillverkades distans för framdrevet samt distans för tryckplattan på kopplingen. Slangarna till oljekylet är halvklara. Teststart är inte långt borta nu.

Fick även lite tid att putsa på inspektionsluckan för lockupen:yoparty

En fundering som jag kom att tänka på, skall lockup plattan sitta stumt imot tryckplattan?
 

Bifogat

  • lockup.JPG
    lockup.JPG
    125.6 KB · Visningar: 87
  • distanser.JPG
    distanser.JPG
    166 KB · Visningar: 84
  • lock up kåpa.JPG
    lock up kåpa.JPG
    100.2 KB · Visningar: 81
Back
Top