Gsxr 1100 turbo projekt

Regn Regn sammanfattar det hela tyvärr, men mycket folk som var fram o tittade o klämde på hojen:tummenupp

Och som alltid så får man svara på frågor om hur fort den går, samt hur många hästar den har. Och i bakrunden hör flera som säger "om jag sätter mig på den där så kommer jag köra ihjäl mig direkt"

Tredje plats i Streetfighter klassen blev det
 

Bifogat

  • västervik.jpg
    västervik.jpg
    82.5 KB · Visningar: 365
  • västervik 2.jpg
    västervik 2.jpg
    85.9 KB · Visningar: 405
Bra puts på den hojen,måste ha tagit någon timme i anspråk...
Angående drevningen så kör jag med 17/45 fick kapa bort övre/bakre bultinfästningen till drevkåpan för att det skulle gå fritt från kedjan,kopplingen funkar dock bra trots en bult mindre.
 
Bra puts på den hojen,måste ha tagit någon timme i anspråk...
Angående drevningen så kör jag med 17/45 fick kapa bort övre/bakre bultinfästningen till drevkåpan för att det skulle gå fritt från kedjan,kopplingen funkar dock bra trots en bult mindre.

Tack Tack, har väl lagt något timme på o putsa, synd att regnet förstörde allt.

Ajaj, kapa i kåpan? Tycker det flexar rätt bra nu när jag kör med förstärkta busa fjädrar.

Softis inga mer bilder tyvärr, om någon var där o tog någon bild så är det bara o ladda upp:tummenupp

Har varit ute o kört många många mil nu det senaste, och det är bara gå ut och starta. Och man behöver inte vara orolig att den stannar eller läcker:tummenupp

Skall köra nästa månad ut, sedan plockas allt ner. Och jag satsar på en mässa i danmark (scandinavian custom show)

Saker som är tänkt:
* Lackera plenum och tryckrör i samma svartvita tema
*Lackera intercooler
*Lackera motorkåper samt motiv
*Lackera motor i svart/vitt
*Förlänga svingen så bakhjulet är bakom lamporna samt sänkning ( Typ som bifogad bild)
*Lackera sving i svart/vitt
*Lackera ram i svart/vitt
*Lackera framgaffel
* Montera öhlins styrdämpare
*Montera och lackera centrum på braking wave bromsskivor
*Lackering av hastighetsmätaren
*Lackera förgasarna
* Div tillsnyggning av el och slangdragningar
 

Bifogat

  • Ball hoj.jpg
    Ball hoj.jpg
    45.6 KB · Visningar: 189
Skall köra nästa månad ut, sedan plockas allt ner. Och jag satsar på en mässa i danmark (scandinavian custom show)

* Div tillsnyggning av el och slangdragningar

Typiskt! Din hoj gör sig säkert bäst i solljus?

Du, den här Scandinavian Custom Show? När är den? Numer bor man ju nära bron så man kanske skall ställa ut hojen där? Hann ju inte ställa ut på Elmia pga jobb:mad:

Men du? Fundera en vända till angående lackeringsplanerna? Kan bli för mkt svart/vitt?

Mvh
Micke
 
Typiskt! Din hoj gör sig säkert bäst i solljus?

Du, den här Scandinavian Custom Show? När är den? Numer bor man ju nära bron så man kanske skall ställa ut hojen där? Hann ju inte ställa ut på Elmia pga jobb:mad:

Men du? Fundera en vända till angående lackeringsplanerna? Kan bli för mkt svart/vitt?

Mvh
Micke

4-6 november i köpenhamn http://www.streetfire.dk/scandinavian_custom_show_2011-1
Klart du skall vara med:tummenupp

Hojen gör sig bäst om man vet allt som är gjort med motorn, och hur tidsödande det är att ro ett sådan här projekt i land.

Att polera ram o sving är nu uteslutet, då det är på tok för jobbigt o polera hela tiden. samt känsligt att skruva med. Att blanda in någon annan färg känns fel.

Om man inte löper hela linan ut, så kommer man aldrig att vinna något:huvet

Nej jag är inte bitter:gnissla
 
4-6 november i köpenhamn http://www.streetfire.dk/scandinavian_custom_show_2011-1
Klart du skall vara med:tummenupp

Hojen gör sig bäst om man vet allt som är gjort med motorn, och hur tidsödande det är att ro ett sådan här projekt i land.

Att polera ram o sving är nu uteslutet, då det är på tok för jobbigt o polera hela tiden. samt känsligt att skruva med. Att blanda in någon annan färg känns fel.

Om man inte löper hela linan ut, så kommer man aldrig att vinna något:huvet

Nej jag är inte bitter:gnissla

Nu menade jag naturligtvis att lacken gjorde sig bäst i solljus inte själva hojen! Hojen gör sig, som du säger, bäst till dom som begriper vilken insats det handlar om.

Jag tror faktiskt att jag slänger in en anmälan till utställningen:)
Tänkte du köra dit:D Hårt:yoparty
 
Regn Regn sammanfattar det hela tyvärr, men mycket folk som var fram o tittade o klämde på hojen:tummenupp

Och som alltid så får man svara på frågor om hur fort den går, samt hur många hästar den har. Och i bakrunden hör flera som säger "om jag sätter mig på den där så kommer jag köra ihjäl mig direkt"

Tredje plats i Streetfighter klassen blev det

Brukar gå på mässan då man bor i stan men iår valde jag faktiskt andra kusten pga vädret, synd då jag hade velat kolla in ditt bygge lite närmare. Kul dock att du valde att ställa ut, behövs lite turbohojar bland alla jävla fiskebåtar :tungan
 
Nu menade jag naturligtvis att lacken gjorde sig bäst i solljus inte själva hojen! Hojen gör sig, som du säger, bäst till dom som begriper vilken insats det handlar om.

Jag tror faktiskt att jag slänger in en anmälan till utställningen:)
Tänkte du köra dit:D Hårt:yoparty

Härligt, hade varit roligt o få se din hoj där:tummenupp

Hojen kommer självklart att vara körbar till mässan, dock så brukar inte novembervädret vara något vidare. Kommer antagligen parkera min hoj jämte peterpains turbobusa i hans buss.

Körde en sväng till kungälv och hem igen, 4-5 mil? Och hojen verkar vara en törstig rackare. Skall tydligen vara en tankvolym på 19liter. Det var iaf inte mycket kvar i tanken när jag parkerade
 
Var iväg o brottades med Tial wastegaten idag, men nu är fjädrarna på plats:tummenupp

På onsdag har jag tid i bromsbänk, hoppas verkligen att allt funkar nu!

Hade lite tråkigt imorse, vilket slutade med att jag råkade köpa något som sänker hojen bak 6 inch, skall bli spännande o se hur det fungerar
 

Bifogat

  • Tial.JPG
    Tial.JPG
    233 KB · Visningar: 115
  • sänk kitt.jpg
    sänk kitt.jpg
    47.4 KB · Visningar: 129
Var iväg o brottades med Tial wastegaten idag, men nu är fjädrarna på plats:tummenupp

På onsdag har jag tid i bromsbänk, hoppas verkligen att allt funkar nu!

Hade lite tråkigt imorse, vilket slutade med att jag råkade köpa något som sänker hojen bak 6 inch, skall bli spännande o se hur det fungerar

Jag vet hur dom funkar att sänka med har ett par liggandes i garaget :) dom passar men det går fasiken inte att skruva på dom när dom är på plats. Är trångt så in i norden.
 
Jag vet hur dom funkar att sänka med har ett par liggandes i garaget :) dom passar men det går fasiken inte att skruva på dom när dom är på plats. Är trångt så in i norden.

Okidoki, inget man justerar på plats med andra ord...


Dom ringde ifrån Yamaha Centre vid 11 tiden idag, hojen var klar.

300 någonting och 470nm

Fick förklara att 470nm är är grymt bra, men osannolikt.

Sedan ringde dom igen vid 15tiden och sa att hojen var klar (igen)

301hp och 250nm, ett långt pustande och jag åkte dit o hämtade hojen. Mycket besviken, fattas 50hp

En ökning med 20hp med 0,5bar mer i tryck.

Afr ligger lite snålt (14) nu med ökningen med 0,5bar
 
Själv blir jag jäklit nervös då man hamnar på fel sida om 13:gnissla

Har fått bänkpappret nu, och vid 6000 så går AFR UTANFÖR skalan som slutar vid 18, sedan dalar det ner till 14,5 vid 10000rpm

Förklarar varför det saknas effekt, hoppas dom inte körde allt för många repor iaf:gnissla


Till felsökningen:

1bar funkar jätte bra efter bytet till 120 i huvudmunstycke. Men över 1bar så verkar det som om soppan inte hänger med när laddet kommer på allvar.

Även flyttat regulatorn som satt längstbak på hojen. Är nu monterad precis bakom plenum.

Regulatorn har egen 6mm luftmatningen ifrån plenum

Fjädern i regulatorn är kapad, för att få 0,2-0,3 i grundtryck
 
Last edited:
Har fått bänkpappret nu, och vid 6000 så går AFR UTANFÖR skalan som slutar vid 18, sedan dalar det ner till 14,5 vid 10000rpm

Förklarar varför det saknas effekt, hoppas dom inte körde allt för många repor iaf:gnissla

:gnissla :gnissla Fyfasen... ingen extra låg kompression nu då? Med hål i kolvarna och hela vevhuset som förbränningsrum... Känns lite som du ska vara med i dynorummet vid nästa bänkning...
 
Yamaha center har väl inte det bästa ryktet, oavsett var i landet dom ligger? Fast klart, det kan ju finnas ett undantag som bekräftar regeln :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top