Gsxr 1100 tändning/fuggar?

Nu kom man kanske på nått????!!!?!?!?!?:va :va :va
Senast jag fick hojen och gå fint så hade jag typ 1 liter bensin kvar i tanken och var nöjd som en apa när hojen gick!
Samma kväll åkte jag till shell för att tanka och allt funkkade utmärkt dit, tankade full tankt med V-power och tänkte imorrn blir det att åka.
Nästa dag åkte jag till polaren och skulle dricka en öl så började hojjen gå sämre och sämre, precis som nu, tänkte att det var nått med elen men jag har ju trippel kollat allt enligt manualen och då kan det ju inte vara fel någonstans enligt mig.
Och nu var jag ut satt på tanken och så hoppade soppaslangen av och det rann en jävla massa bensin på mig, fick tanken kan det var V-power som ställer till med detta???
Ska testa imorrn :)
 
Nu kom man kanske på nått????!!!?!?!?!?:va :va :va
Senast jag fick hojen och gå fint så hade jag typ 1 liter bensin kvar i tanken och var nöjd som en apa när hojen gick!
Samma kväll åkte jag till shell för att tanka och allt funkkade utmärkt dit, tankade full tankt med V-power och tänkte imorrn blir det att åka.
Nästa dag åkte jag till polaren och skulle dricka en öl så började hojjen gå sämre och sämre, precis som nu, tänkte att det var nått med elen men jag har ju trippel kollat allt enligt manualen och då kan det ju inte vara fel någonstans enligt mig.
Och nu var jag ut satt på tanken och så hoppade soppaslangen av och det rann en jävla massa bensin på mig, fick tanken kan det var V-power som ställer till med detta???
Ska testa imorrn :)

Problem, problem...
Alla är till för att lösas!
Jag har haft liknande som du vilket resulterade i ny startmotor och nytt luftflilter och ny tändbox.
Jag vet en bra MC-skrot om du vill ha hjälp och jag har en alldeles förträfflig rep.handbok du kan få låna.
:tummenupp

PM:a mig om du fortfaranade har problem.

/Anders
 
Bytte ut soppan mot 95 oktan, spelade ingen roll, går fortfarande dåligt.
Vad är det för fel när tändstiftena sotar igen?
 
Bytte ut soppan mot 95 oktan, spelade ingen roll, går fortfarande dåligt.
Vad är det för fel när tändstiftena sotar igen?
hej
tråkigt det med hojen att den inte vill som du,har du kollat något på ventil spel o kammarna,hur dom ser ut,och att dom är i rätt läge men det känns lite lång sökt,funderar vad det riktigt kan vara som inte funkar som det ska.
det ringde en kille till mej tidigare på min topp han hade en 86 som toppen var planad för mycket på enligt han käka den stifft ,kanske brinken har någon ide om det.hur det blir om man planar toppen för mycket o vad som händer,men inte så mycket att vent tar i kolvarna,
mvh peter
 
Jävlar killar och gubbar :tummenupp
Jag bytte ut soppan och körde ca 10 minuter och hojen dog tidigare ikväll som berättat. Kollade stiftena och dom var sotiga som vanligt så jag kom in och kollade i haynes boken lite :).
Läste sidorna om Fault finding och hittade Compression to high, lät ju illa men stod följande:

Carbon build up in combustion chamber. Use of a fuel additive that will dissolve the adhesive bonding to the carbon particles to the piston crown and chamber is the easiest way to remove the build up.

Gick och kollade i skåpet där man har alla oljor och putsmedel, breakcleaner :hihi
Tog ett sotigt tändstift hade på lite breakcleaner och såg när sotet rann av :hihi
Då beslöt jag mig för nått som säkert alla tycker är jävligt dumt, körde ner lite sånt i cyllarna genom tändstiftshålet och hade nyputsade tändstift + ny 95 soppa.
Vred om nyckeln och tummen på startknappen, gick igång på alla 4 direkt asså :D kan ni tro det?
:yoparty :yoparty :yoparty
Lite måste jag ställa på förgasarna än men det är nog inget jämnfört vad jag har hamnat ut för annars :) Vad lär vi oss, kör inte på V-power :tummenupp
Jag får tacka alla för sina inlägg och självklart har man lärt sig lite till :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top