Tjoho då har man gjort av sig med sin Tl1000r och köpt en gixxer 1100 -86
Tyckte det var för dyrt att köra med tillern så jag bytte ner mig lite men jag visste ju att jag kommer att hamna att skruva på det gamla monstret men tycker det är värt besväret
.
Köpte min gammel gixxer ca 3 v. sedan och den puttrade och small så in i helv.... hela vägen hem, hade 30 mil att åka enkel resa.
Körde med hojjen nästa dag och den började gå bättre och bättre (smällande försvann) och tänkte att den går ju jävligt fint för att vara en 86
.
Har kört och haft skoj för hela pengen men i lördags började smällande igen
.
Hade isär fuggarna, fyllda med gegga som jag gissade, stolt stod jag och skruva ihop det jag hade rivit isär och tänkte det var då jävlar anamma lätt fixat
Dags för start och det brukar vara jobbigt så jag får putta på som satan för att få igång den, när den vakna i liv så märkte jag att det smäller 50 gånger värre än tidigare och är aldeles hysterisk på gasen.
Den går på tomgång gasar man lite ökar varvena våldsamt, gasar man mycket dör hojen vilket leder till att man måste putta igång den igen
Har dubbelkollat fuggarna och stält in dem efter orginal inställnignar eller vad som jag tror är det iallafall men nu startar den inte alls
kollar på stiftena, 100% sot på dem. Fick åka 10 mil för att få stift
Kom hem, skruva i dom nya stiftena, ingenting, har kört i startgas/hjälpgas tänder inte alls, har laddat batteriet, multimetern visar 14 volt och mera men det börjar ju kännas hopplöst det här.
Drar ur alla tänd hattar och ur med ett stift för att lägga det mot topplockskåpan och kolla om det kommer gnista när jag snurrar på start motorn, inget(ska det komma gnista då)?????
Kollade på cdi boxen, den har spruckit sönder nån gång men var ihoptejpad med silvertejp
Klämmer jag på den med nyckeln i tändläge hör jag ett relä som knäpper och ajg har fixat till det så att nu kommer det ström till relät( mätt med multimeter).
Tändspolorna kommer det ju 2 kablar var, en brunvit och en vit till den ena och en brunvit och svartgul till den andra, ström hit med, men varför ingen gnista???? VAD KAN DET VARA FÖR FEL? Varför får jag ingen gnista på stiftet?
Tack för alla svar och hoppas ni har orkat läsa igenom hela min jobbiga förklaring
Edit:
Glömde att nämna att motorn borde vara från en gixxer 1100 -90, på cylinderblocket står det 1127cc
Bilder kommer snart....

Tyckte det var för dyrt att köra med tillern så jag bytte ner mig lite men jag visste ju att jag kommer att hamna att skruva på det gamla monstret men tycker det är värt besväret

Köpte min gammel gixxer ca 3 v. sedan och den puttrade och small så in i helv.... hela vägen hem, hade 30 mil att åka enkel resa.
Körde med hojjen nästa dag och den började gå bättre och bättre (smällande försvann) och tänkte att den går ju jävligt fint för att vara en 86

Har kört och haft skoj för hela pengen men i lördags började smällande igen

Hade isär fuggarna, fyllda med gegga som jag gissade, stolt stod jag och skruva ihop det jag hade rivit isär och tänkte det var då jävlar anamma lätt fixat

Dags för start och det brukar vara jobbigt så jag får putta på som satan för att få igång den, när den vakna i liv så märkte jag att det smäller 50 gånger värre än tidigare och är aldeles hysterisk på gasen.
Den går på tomgång gasar man lite ökar varvena våldsamt, gasar man mycket dör hojen vilket leder till att man måste putta igång den igen

Har dubbelkollat fuggarna och stält in dem efter orginal inställnignar eller vad som jag tror är det iallafall men nu startar den inte alls


Kom hem, skruva i dom nya stiftena, ingenting, har kört i startgas/hjälpgas tänder inte alls, har laddat batteriet, multimetern visar 14 volt och mera men det börjar ju kännas hopplöst det här.
Drar ur alla tänd hattar och ur med ett stift för att lägga det mot topplockskåpan och kolla om det kommer gnista när jag snurrar på start motorn, inget(ska det komma gnista då)?????
Kollade på cdi boxen, den har spruckit sönder nån gång men var ihoptejpad med silvertejp

Tändspolorna kommer det ju 2 kablar var, en brunvit och en vit till den ena och en brunvit och svartgul till den andra, ström hit med, men varför ingen gnista???? VAD KAN DET VARA FÖR FEL? Varför får jag ingen gnista på stiftet?
Tack för alla svar och hoppas ni har orkat läsa igenom hela min jobbiga förklaring

Edit:
Glömde att nämna att motorn borde vara från en gixxer 1100 -90, på cylinderblocket står det 1127cc

Bilder kommer snart....
Last edited: