Gsxr 1100,kopplingsproblem

Regummering

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2009
Ort
Växjö
Hoj
89 Suzuki gsxr 1100
Skulle behöva lite hjälp av er kunniga,har bytt kopplingslameller,kopplingsslang,renoverat huvudcylindern.
Allt funkar fint i ett par mil,sen byggs det upp tryck så att kopplingen slirar.
Avhjälps snabbt genom att öppna o lufta lite på slavcylindern.
Tacksam för förslag,hojen är en Gsxr 1100-89
 
Några mils körning bara, eller efter att du har använt kopplingen några gånger?

Åkte till bilprovningen i måndags från jobbet=4,5 mil,gick hur fint som helst.
När bes gubben skulle köra runt huset så hörde jag hur det slirade när han gav gas.Åker hem stillsamt efter sbp öppnar luftningen o kopplar långsamt o släpper ut ett par droppar,drar åt nipplen innan handtaget är i botten.
Åker tillbaks till jobbet funkar utmärkt.
Idag onsdag skulle vi ut o åka en sväng,känner på kopplingshandtaget i garaget,inget spel alls bara motstånd hela vägen.
Luftar lite o åkte 7-8 mil inga problem!
 
ja hade samma problem när ja slakta motorn i vintras, visade sig vara ett problem med behållaren till oljan, vad den nu heter. vetifan om det är te någon hjälp för dig, men du kanske ska titta till så membran osv ligger bra i reservoaren osv?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top