GSXR 1100 88 Jubileumsmodell

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
88áns "Jubileumsmodell" är lite märklig, den finns inte med i broschyren från 88. Där finns bara den Blå/Vita och den Röd/Svarta. Frågan om den har varit upp på en del utlänska Mc-forum men ingen har kommit med något bra svar om modellen. "Jubileumsmodell" verkar bara ha sålts på en del marknader, Sverige, Australien, Kanada och någon till kanske. Jag är tveksam till att det är någon "Jubileumsmodell", är den någon annan som vet nåt mer om denna modell???????

Bifogat

• roberts.jpg
    roberts.jpg
    52.9 KB · Visningar: 1,680
gixxer_1255 skrev:
88áns "Jubileumsmodell" är lite märklig, den finns inte med i broschyren från 88. Där finns bara den Blå/Vita och den Röd/Svarta. Frågan om den har varit upp på en del utlänska Mc-forum men ingen har kommit med något bra svar om modellen. "Jubileumsmodell" verkar bara ha sålts på en del marknader, Sverige, Australien, Kanada och någon till kanske. Jag är tveksam till att det är någon "Jubileumsmodell", är den någon annan som vet nåt mer om denna modell???????

Ehh...menar du att hojen på bilden är en jubileumsmodell?

Den svarta GSXR 1100 med gulddekaler från -88 kallades i "folkmun" allmänt för "jubileumsmodell"... Men var inte det. Mig veterligen var det bara en inte allt för vanlig orginallack... men det gör den inte till en jubileumsmodell.

Då var den "nya" 750 som presenterades på mässan i år en "riktig" jubileumsmodell, typ en kittad/lackad orginalhoj.

/T

.

UrbanTiger skrev:
Nämn tre saker som är orginal på den bilden förutom kåpor, tank, speglar och framlampa. Tjena, jubileumsmodell :rofl

Det är väl inte en riktigt bra bild på jubileumsmodell, det är nog bara lackeringen som är rätt på den där hojen (till och med kåpan är fel på den GSXR 750 85) men det var enda bilden jag hittade.

TSRD skrev:
Den svarta GSXR 1100 med gulddekaler från -88 kallades i "folkmun" allmänt för "jubileumsmodell"... Men var inte det. Mig veterligen var det bara en inte allt för vanlig orginallack... men det gör den inte till en jubileumsmodell.

Då var den "nya" 750 som presenterades på mässan i år en "riktig" jubileumsmodell, typ en kittad/lackad orginalhoj.

/T

.

Ja det är precis det jag trott men det kul att höra om det är någon annan som vet nåt mer.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!