Gsxr-1000

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Centralt
Hoj
R1000
har köpt en sådan utan att testa..hur e den ni som har/har kört?
please säg inte att jag köpt grisen i säcken nu *tilläga att det e en 01:a å blå/vit* :D
 
crazy88 skrev:
2060084 har köpt en sådan utan att testa..hur e den ni som har/har kört?
please säg inte att jag köpt grisen i säcken nu *tilläga att det e en 01:a å blå/vit* :D

Haft en -01 och det är en kanon fin hoj. Går som tusan. Problem på -01 är Tps sensor som kan strula. En ny kostar ca 1700kr och är lätt att byta och ställa in. Men man behöver inte köpa en ny. ta lös och smörj upp den med teflon olja så funkar den kanon bra. Grattis till köpet av en kanon fin gat/banhoj :tummenupp

/Tobbe
 
Draco Dorminens skrev:
2060121 Haft en -01 och det är en kanon fin hoj. Går som tusan. Problem på -01 är Tps sensor som kan strula. En ny kostar ca 1700kr och är lätt att byta och ställa in. Men man behöver inte köpa en ny. ta lös och smörj upp den med teflon olja så funkar den kanon bra. Grattis till köpet av en kanon fin gat/banhoj :tummenupp

/Tobbe


Tackar :) Tps sensor :va vad e det?
 
Grattis :)

Då jag själv jagar en likadan hoj så e jag lite nyfiken på din. Har du lust att berätta lite om den? Typ skick, mil, utrustning, pris, privat eller firma osv? Ger mig lite kött på benen när/om jag själv hittar en :D

Och när jag ändå är igång så passar jag på att fråga rent allmänt om det är nån som vet nåt lämpligt objekt, helst i södra sverige. Det ska vara en 01:a, färg mindre viktigt men helst svart/grå. Har ringt runt till Suzuki handlarna i Skåne och omkringliggande landskap men inge napp :(
 
crazy88 skrev:
2060134 Tackar :) Tps sensor :va vad e det?
Throttle Position Sensor, skulle jag tro.
(Gasspjällsgivare)

Känner alltså av vilket läge trotteln står i, och berättar detta för styrenheten, som kontrollerar insprutning & tändning.

Men stäm mig inte om jag inte har 100% rätt. :)
 
Last edited:
War-psycho skrev:
2060464 Throttle Position Sensor, skulle jag tro.
(Gasspjällsgivare)

Känner alltså av vilket läge trotteln står i, och berättar detta för styrenheten, som kontrollerar insprutning & tändning.

Men stäm mig inte om jag inte har 100% rätt. :)
Stämmer ganska så bra! :tummenupp
Möjligen att man kan översätta det till gasspjällslägesgivare :)
 
Kommer själv från en R1 bakgrund och kan säga att bromsarna är sega, chassiet tungstyrt men motorn är helt UNDERBAR!!! Jag bytte bort min CBR1000 mot min nuvarande R1000 -02 och Jag kan bara säga att Jag inte ångrar mig det minsta, CBR -04 och framåt är trött i jämnförelse med min gammgixxer! Wehooo
 
Teo skrev:
2061105 Kommer själv från en R1 bakgrund och kan säga att bromsarna är sega, chassiet tungstyrt men motorn är helt UNDERBAR!!! Jag bytte bort min CBR1000 mot min nuvarande R1000 -02 och Jag kan bara säga att Jag inte ångrar mig det minsta, CBR -04 och framåt är trött i jämnförelse med min gammgixxer! Wehooo

soft hade en cbr1000 -04 förra sommarn å tyckte den va lite klumpig! så då får ja hoppas detta val av hoj blir till det bättre :)
 
crazy88 skrev:
2060084 har köpt en sådan utan att testa..hur e den ni som har/har kört?
please säg inte att jag köpt grisen i säcken nu
Grisen i säcken har du nog köpt oavsett vad vi säger...
 
Teo skrev:
2061105 Kommer själv från en R1 bakgrund och kan säga att bromsarna är sega, chassiet tungstyrt men motorn är helt UNDERBAR!!! Jag bytte bort min CBR1000 mot min nuvarande R1000 -02 och Jag kan bara säga att Jag inte ångrar mig det minsta, CBR -04 och framåt är trött i jämnförelse med min gammgixxer! Wehooo


Gjorde samma sak för ett par år sedan fast till en Gsxr 750 -01, fast jag tyckte bromsarna var tvärtom mot R1 dvs mkt bättre, R1 bromsar är ju inte lättjobbade direkt,samt att Gsxr:en har större skivor och bättre ok.
 
Tps´en kommer det smuts i och gör så att tomgången krånglar efter gaspådrag. (Den smörjer man upp och gör rent. Blir som ny. Superenkelt)

Kopplingen hugger vid racestarter. (Ett känt fel hos suzuki. till -02 är det åtgärdat med ett par extra ringar längst in i kopplingen. Installerade såna på min -01 och det är klart bättre. men inte riktigt perfekt.)


I övrigt så är det en helt underbar hoj. Och framför allt på bana är den sjukt bra.
 
Beck skrev:
2060258 Grattis :)

Då jag själv jagar en likadan hoj så e jag lite nyfiken på din. Har du lust att berätta lite om den? Typ skick, mil, utrustning, pris, privat eller firma osv? Ger mig lite kött på benen när/om jag själv hittar en :D

Och när jag ändå är igång så passar jag på att fråga rent allmänt om det är nån som vet nåt lämpligt objekt, helst i södra sverige. Det ska vara en 01:a, färg mindre viktigt men helst svart/grå. Har ringt runt till Suzuki handlarna i Skåne och omkringliggande landskap men inge napp :(
Köpte min gixxer i höstas så jag har lite koll på vad folk ville ha då. För tillfället är ju många hojar ockerdyra.
Förra året låg dom billiga -01 på 55.000:- Som jag minns så skulle dom vara i fint skick. Miltalet är väl kanske inte så intressant, men runt 1500 mil tror jag dom påstods ha rullat.
Min 100% orginal gix -02 kostade 63". Väldigt bra skick, har endast hittat ett litet stenskott (på tanken :confused: )
Så jag tycker inte du ska betala över 60.000:- för en -01.
 
Teo skrev:
2061105 Kommer själv från en R1 bakgrund och kan säga att bromsarna är sega, chassiet tungstyrt men motorn är helt UNDERBAR!!! Jag bytte bort min CBR1000 mot min nuvarande R1000 -02 och Jag kan bara säga att Jag inte ångrar mig det minsta, CBR -04 och framåt är trött i jämnförelse med min gammgixxer! Wehooo


Jag har en -02:a
Jag höjde gaffelbenen fram till 12 mm från 7 mm. Det blev en helt annan hoj, mycket mer snabbstyrd, dock lite jobbigare på landsväg. Man förlorar lite markfrigång, men den är OK ändå.
Racebelägg, ny bromsvätska och rengjorda skivor gjorde stor skillnad på bromsarna. En kanonhoj, som hänger på nyare hojar utan problem.
Ut och testa på bana i sommar.
 
>> FARTGALEN << skrev:
2062765 Köpte min gixxer i höstas så jag har lite koll på vad folk ville ha då. För tillfället är ju många hojar ockerdyra.
Förra året låg dom billiga -01 på 55.000:- Som jag minns så skulle dom vara i fint skick. Miltalet är väl kanske inte så intressant, men runt 1500 mil tror jag dom påstods ha rullat.
Min 100% orginal gix -02 kostade 63". Väldigt bra skick, har endast hittat ett litet stenskott (på tanken :confused: )
Så jag tycker inte du ska betala över 60.000:- för en -01.


Tack! Hade en annan hoj i höstas som jag sålde nu i vår så jag kom inte riktigt ihåg vad Gixxern låg på. Men du har helt rätt, de som jag sett ute nu har varit riktigt dyra, den värsta låg på 69k tror jag. Men den e borta från nätet nu så den blev väl såld ändå...

Väntar med iver på att marknaden ska komma igång, det läget vi har nu är ju minst sagt ovanligt. Aldrig sett så lite hojar ute på marknaden vid den här tiden på året. Men så är ju detta också en ovanlig "vår" :hihi
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top