Gsxr 1000 Turbo, sammanfattning av året

Du missade att som jag sa inte var jag som kommenterade. Vidare, denna film hade inte blivit till utan jag styrt upp detta event: flygfält, ambulans, lunch etc. Skapa något du också, det tror jag du kan må bättre av.


Det var inte min kommentar utan en kameramans, och ja det är rätt uppenbart de två i Lamborghini får äta upp den kommentaren...

I min värld står man för vad man säger, bekräftar man medverkande så kommer man. Att det dessutom berodde på mig var en överraskning, direkt och konstruktiv kritik föredrar jag.

Jag tycker det är grymt kul att rejsa snabba bilar mot snabba MC, det spelar ingen roll vem som vinner. Det var en kul dag oavsett vilket fordon som var snabbast.

Spot-on! gustav@m5board.com är fan den svenska varianten av Shervin Rezaiy!! :cepetummenupp
 
:Bugar Übercoolt :Bugar

Vore jag inte lat och snål och tekniskt obegåvad skulle jag också köra turbohoj :död
 
I avvaktan på Xyrons svar - Jag har provat hojen ett par ggr och är förvånad över att den är så pass civiliserad i sitt uppträdande, med normal gashand är den faktiskt inte obehaglig om man använder normal hantering av gasrullen. Vid växling (kopplingen är ngt i hästväg) eller vid motorbroms kan man uppleva att den tappar lite laddtryck, men effekt fattas inte ens då. När laddtrycket väl kommer sker det hyfsat mjukt ändå och det går bra att möta med gasrullen.

Men visst - som testpilot har man ändå sjukt mycket respekt för motorn och vill absolut inte ligga nära gränsen för hjulspinn ut ur kurvorna. Den hjular hysteriskt med originaldrevningen och viftar tjänstvilligt med fronten även med nuvarande höga utväxling. Fascinerande..:)

...Xyron!
Hur är hojen att köra under "normal" körning då? Alltid hysterisk eller funkar det att köra kurviga vägar i lagom tempo? Finns det någon fundering på justerbar effekt eller?...
 
Last edited:
Sjukt! - Det beskriver väl ditt lilla projekt rätt bra tror jag :tummenupp
 
riktigt sjuk hoj, den där switzer GTRen gick ju rätt jämnt mot koenigsegg ccr på samma event och du stekte den som ingenting!

däremot om UGR gallardon måste jag endå säga att man uppenbart hör att de e knas med bilen, inget snack om det, den dumpar ju hela tiden där på slutet när han kommer ikapp innan han till slut släpper av. =)
 
  • Gilla
Reaktioner: IQ
Det var väl ganska tydlig öststatsbrytning på de som pratade i Lambon :)

är man inte helt döv så hörs det på långa vägar att det varken sitter några ryssar eller össtatare i lambon o tjattrar, hörs klart o tydligt att det är svenskar som anstränger sig för att snacka knackig engelska :D

kul film.
 
Vafan, där slog du mig med 1 km/h! :D Haft min på varvstoppet på högsta växeln (har bara 5 växlar på min...) och då gick det 342 enligt GPS :huvet Har iofs ett annat drev i garaget som jag köpte inför Speedweekend som aldrig blev av här i Halmstad (hmm, startavgiften har jag inte fått tillbaka ännu...) Då ska den teoretiskt gå i 376. Måste testa hur långt den orkar men det är lite kass väder för det nu :gnissla

Då får du väl köra speedweekend på is istället i Orsa!
 
riktigt sjuk hoj, den där switzer GTRen gick ju rätt jämnt mot koenigsegg ccr på samma event och du stekte den som ingenting!

däremot om UGR gallardon måste jag endå säga att man uppenbart hör att de e knas med bilen, inget snack om det, den dumpar ju hela tiden där på slutet när han kommer ikapp innan han till slut släpper av. =)

Han hade ju ingen framhjulsdrift så han försöker nog hitta grepp.

Han hade nog varit snabbare om han sänkt effekten ett halvt kilo hästar :)
 
Spik..

Jo nu här i varma soffan känns de ju lätt som man e me i toppskiktet efter några kalla!
:glömdet LillaFarbrorn:glömdet
 
Skulle vara kul att se en lista på alla delar som behövts under bygget och vad det kostat att bygga själv.
 
jaja.. han var morsk till det var dags för WOT och åkte dit.. Enkelt. sånt händer och det är garanterat inte den sista vars haka går i golvet när man väl möter verkligheten.

Xyron!
Hur är hojen att köra under "normal" körning då? Alltid hysterisk eller funkar det att köra kurviga vägar i lagom tempo? Finns det någon fundering på justerbar effekt eller?
Den är najs hojen! Nästan så man blir sugen på en Turbohoj alltså.. Men vaf*n det går väll inte på en twin va?
Funkar riktigt bra faktiskt, problemet är att vid ett race i denna kalibern blir man lite ivrig att ta sig iväg. Lite mindre gas = mindre hjulningar = skulle gå snabbare.
Att mysa på en kurvig väg och powerwheela ut ur kurvorna är inga problem ;)

riktigt sjuk hoj, den där switzer GTRen gick ju rätt jämnt mot koenigsegg ccr på samma event och du stekte den som ingenting!

däremot om UGR gallardon måste jag endå säga att man uppenbart hör att de e knas med bilen, inget snack om det, den dumpar ju hela tiden där på slutet när han kommer ikapp innan han till slut släpper av. =)
Helt klart är det då, därför ska det förlängas sving och hittas ett par 50hk till till nästa sommar :D
 
Last edited:
Då får du väl köra speedweekend på is istället i Orsa!

Jovisst, som om jag inte har slagit mig tillräckligt på asfalt och grus... Nja, 60 mil dit och lika långt hem. Jag har ju knappt tid att gå på dass pga. väldigt små barn. Så jag avstår nog det. Kör hellre fort på asfalt här i näheten när det är vettig temperatur så jag slipper frysa röven av mig :D
 
Skön film du fick till Tommy! :tummenupp
Bakrakan på mittsverige ser kortare ut än vad jag vill minnas...

Kan bara hålla med Roffe, hojen är förvånansvärt "lättkörd". Effekten kommer lugnt och stilla över hela registret, eller ja det är en jävla massa effekt hela vägen, men inga överraskningar. Men det gäller att ha respekt för den, för den kan bita tillbaka ordentligt...

Har du hittat någon ny barlast för mappning nu när jag flyttat? :D
 
en sån där leksak skulle man inte tacka nej till! Underbart när du vann över lambon:yoparty
 
Cool film! :tummenupp

Du har fått bra fart på den gamle svarten. Hade du bättre tid med turbo än utan runt Midlanda?

Var inte rätta UGR-gänget från Piteå. De som gjorde en par fräna stuntfilmer med MC, bil och skoter för en 5-10 år sedan?
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top