GSXR 1000 Strypningar ??

eBay färdiglödda TRE moddar alla modeller 20 dollar + 9 dollar frakt = 212kr

Det är VISST skillnad. Om du inte redan har lagt märke till det så hackar det till när man ger gaspådrag originalt. Det försvinner med TRE mod och motorn gasar mjukt från alla varvtal, alla växlar. Detta kan vara livsviktigt t ex när man kör bana och ska gasa ur en kurva.

Det fanns varning att den inte var lika lättstartad med TRE mod men GixxerJensa här på forumet rapporterade inga problem, snarare att det blev bättre kallstart. Förhoppningsvis kommer min TRE mod när som helst nu så kan jag styrka påståendet ytterligare.

Det felaktika ryktet ang TRE är att det ger fler hästkrafter, vilket den inte gör men hästkrafter är inte allt.

/a

Last edited:
aLcATRAZ skrev:
2492930 eBay färdiglödda TRE moddar alla modeller 20 dollar + 9 dollar frakt = 212kr

Det är VISST skillnad. Om du inte redan har lagt märke till det så hackar det till när man ger gaspådrag originalt. Det försvinner med TRE mod och motorn gasar mjukt från alla varvtal, alla växlar. Detta kan vara livsviktigt t ex när man kör bana och ska gasa ur en kurva.

Det fanns varning att den inte var lika lättstartad med TRE mod men GixxerJensa här på forumet rapporterade inga problem, snarare att det blev bättre kallstart. Förhoppningsvis kommer min TRE mod när som helst nu så kan jag styrka påståendet ytterligare.

Det felaktika ryktet ang TRE är att det ger fler hästkrafter, vilket den inte gör men hästkrafter är inte allt.

/a
Jag kör inte på bana men du kanske ändå tycker det är värt att fixa en tre mod eller löda dit ett motstånd??

aLcATRAZ skrev:
2492930 eBay färdiglödda TRE moddar alla modeller 20 dollar + 9 dollar frakt = 212kr

/a
Har monterat tre mod nu och provkört å tycker de va värt pengarna!!!
Hojen går mycke jämnare på låga varv:tummenupp

Få sen nu om jag fattat det rätt...
Men det sitter alltså spärr i ALLA Gixxer 1000 oavsett års modell eller?
Med andra ord så sitter det en fin liten spärr i -02:orna?!

Men den på http://www.bikersneed.se borde alltså fungera bra?!
299:- Är ju inte farligt..!

Gasarn skrev:
245768 Hastighetsmätaren visar 299 km/h, hojjen fortsätter att acca som ett stridsflygplan... Om Du vill att mätaren ska visa mer än 300 får Du byta till en 750R -00 mätare.

Du har SH´s bästa avatar!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...