Gsxr 1000 koppling

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 Adventure
Köpte på mig en billig K1 som jag ska rusta upp. Provkörde den och den kändes bra men har rätt risigt utseende.
När jag kör hem den o testar den lite mer så märker jag att när jag gasar upp snabbt, typ gasen i botten o liknande så känns det som att kraften finns men att det inte riktigt tar. Det är lite svårt att beskriva, varvtalet går inte upp men det känns ändå som att det är kopplingen. När jag gasar ut den lugnt o stilla kan jag gasa ut varje växel bra. Är det som jag tror kopplingen och bör jag byta fjädrar o rubbet eller bar lamellerna? Den har gått 4000 mil o jag har ingen historik om den. Om det inte är kopplingen vad skulle det kunna vara?

Mvh Eken.
 
Slirar kopplingen? För om jag förstår det rätt så slirar den inte när du gasar fullt men hojen känns seg?
 
Slirar det inte, dvs tokvarvar utan motsvarande hastighetsförändring, så är det antagligen inte kopplingens fel, utan något annat.
Går den på alla fyra burkarna?
Har den bra kom på alla fyra burkarna?
Får den soppa som den ska?
Får den luft som den ska?
 
Om kopplingen slirar brukar det märkas mest om du har en hög växel i och fullgas på det varvtal motorn genererar mest vridmoment på.
 
Jag ska ut o provköra en sväng o se. Den går enligt mig jäkligt fint när man varvar den stillastående och är varvvillig osv, min första tanke var att det var kopplingen, men det kanske är något annat. Jag vet ingenting om service eller nått sånt så jag kanske borde kolla stift o luftfilter? Nu när ni påpekar det kanske den inte får tillräckligt med soppa för att dra fullgas så det kanske är därför den typ inte sticker iväg som den borde:/ det är precis i dom varvtalen där den borde vara som starkast nämligen:P
 
Okeeeej jag gjorde så här, jag åkte till garaget och tänkte göra rent bränslefilter/pumpen. Jag tog isär det enligt youtubers instruktioner. Filtret o pumpen var väldigt äckliga o fulla med skit. Jag rengjorde det och satte ihop det. Jag passade också på att blåsa rent luftfilteret. När jag sätter ihop allt och startar hojen går den sviiindåligt. Typ som på 3 cylindrar. Jag tar isär o sätter ihop igen men samma visa. Vad kan problemet vara? Innan gick den bra förutom det jag har beskrivit tidigare. Nu dör den snabbt på tomgång..
 
Den går typ på 3 cylindrar verkar det som. Väldigt konstigt...alla råd mottages med glädje:Bugar
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top