Gsxr 1000 komfort!

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Gsxr 1000/750 komfort!

Provade en GSXR 1000 igår och blev VÄLDIGT sugen på denna fantastiska hoj. Testade en -03:a och blev nästan chockad över hur bra jag satt. Trodde de skulle få bända mig av hojen efter körningen men sittställningen var i det närmaste perfekt.:tummenupp

Men mycket vill ha mer:-)

Vill även ha info om 750 då jag tror att den har nog med kraft för att ha kul med.

Ni som har koll på GSXR 1000/750 :

Vilken årsmodell har den skönsaste sittställningen?

Tänker kanske framför allt på fotpinnarnas placering, vilken modell har dessa längst fram och kanske längst ner? (Jag är 176 cm lång/kort).

Har hört om folk som tourat med hojen och trodde det var en skröna, men efter detta så faan ta´t:banana

Last edited:
Ingen vidare koll på alla årsmodeller. Men om jag tar K7 och framåt sitter jag jäkligt bra utan för mycket tryck på handlederna. Det är framförallt det som dödar möjligheterna till långfärd annars. Är själv 10cm längre än dej.

ja tycker ju man sitter som goast på k1-k2, sen blir de mindre å mindre plats typ desto nyare hojjen blir:)

Med din längd bör du inte ha problem med någon modern 1000cc då enligt min mening cbr 04-07 och gsxr k5-k7 har överlägset sämst sittställning av de fyra japanska märkena!

Du sitter bäst på K9:an, rena rama touring sittpositionen:D

Prova en så skall du se. Men är du bara 176 kort så är ingen sporthoj ett problem tycker man ju..

Jag har en Gsxr 750-00. Jag har haft mycket problem med mina knän sen jag spelade hockey, men har inte kännt av ett dugg på hojjen, sitter kanon skönt. Sen tycker jag 750 är en helt underbar maskin till att bara köra lungt och även släppa lös imellan åt.

Mvh Lappen

Tack för alla svar, lätt att de blir lite subjektiva då det inte är så vanligt att man har K1-K9 uppradade fram för sig så ofta. Då skulle man verkligen kunna testa vilken som passar en bäst.

Kanon ändå!

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...