Gsxr 1000 k8 haveri

Svartepetter

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Katrineholm
Hoj
Gsxr 1000 k8
Är det någon haft balansaxel problem?
Dvs balansaxel har skurit och det har blivit en spricka mellan vevhus och blocket!
Har hör att man kan ersätta axeln med en dummy???

Självklart ska jag plocka ner motorn och kolla hur stor skadan är.
Gäller en gsxr 1000 k8

Tacksam mottages gärna!
Jonas
 
Nej ingen garanti kvar men nu har jag fått hjälp av en erfaren race mek som löser problemet med ombalancering av veven och modifierad balansaxel som tas ur bruk :-)
 
På min k7a har jag inte haft några problem med det ännu :) Vad för symptom uppvisade hojen? Gött att det löste sig för dig iaf! :tummenupp
 
Har sett defekte lager til balanseaksel på racingmotorer, men ikke at det har oppstått havari.
Da ville jeg sjekket oljepumpe og smøresystem nøye.
Går greit å utelate balanseaksel, trenger ikke legge i en dummyaksel, kun plugge smørehullet ved å gjenge inn en M6 settskrue.
Men anbefaler å balansere veivsystemet nøye, veie inn stakar, lillende/storende, kolvar og riktig balansering av veivaksel.
 
Inga föraningar alls, det rasslade till lite i en sekund ungefär sen gick hojen som vanligt, jag stannade efter 200m
eftersom jag kände hur halt det va på bakhjulet. Tur att det hände på en raksträcka annars kanske man hade legat ute i skogen :)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top