Gsxr 1000 k3

T0bbe

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2009
Hoj
Gsxr 1000 -01 - SÅLD, ZX10R -07 SÅLD, GSXR 1000 -07 Mycket nöjd!!!
Hej!
Hur mycket mer effekt får man ut med ett Power Commander PCIII, KN-luftfilter och ett hel system typ arca, devill, Leo Vince...

Behöver inte nödvändigtvis få ut mer effekt, men ett mer användbart effekt-/momentregister kan du få till. Klart att det går att klämma ur några fler hästar (speciellt om du bänkar den ordentligt), men det är speciellt registret som är den stora fördelen.

Om du är ute efter endbart effekt så är min gissning att du skulle kunna få till en effektökning på 10-15 hk med ordentlig bänkning/mappning.

Behöver inte nödvändigtvis få ut mer effekt, men ett mer användbart effekt-/momentregister kan du få till. Klart att det går att klämma ur några fler hästar (speciellt om du bänkar den ordentligt), men det är speciellt registret som är den stora fördelen.

Om du är ute efter endbart effekt så är min gissning att du skulle kunna få till en effektökning på 10-15 hk med ordentlig bänkning/mappning.

okej, är det en tidigare effektkurva man är ute efter med dessa prylar?

Du får helt klart mer pulver, mest beroende på system och mapningen för detta. 3-moden plockar bort vrid"strypningen" på de lägre växlarna vilket jag upplevde som onödigt på min men ändå. Det är en grymt vridstark motor som det är så nödvändigt är det inte men kul. Jag hade Yoshi-japansystem på min och den svek aldrig. Har inga siffror dock mest för att jag inte bryr mig.

Back