Gsxr 1000 hjälp

Det verkar också som att all fyra krökar blir varma, om dom blir lika varma kan jag inte säga men den kanske snarare misstänker än går på 3 cylindrar:P

Du märker definitivt skillnad mellan "går" och "inte går". Skillnaden är "superhet" (så du bränner dig) och "varm"(så det går att nudda utan kroppsskada).
 
Du märker definitivt skillnad mellan "går" och "inte går". Skillnaden är "superhet" (så du bränner dig) och "varm"(så det går att nudda utan kroppsskada).

I så fall är alla 4 väldigt varma. Jag vet inte om man kan höra nått speciellt på klippet ja la upp.
 
Polskorna kollade, bränslefilter i pumpen kollat, luftfilter kollat, stift kollat ser bra ut o har gnista. Det ända jag kan komma på o tänker testa är att trycka i insprutningsrengöring i tanken o se om det blir bättre. Vissa verkar få effekt, andra inte:/ några fler förslag?
 
Polskorna kollade, bränslefilter i pumpen kollat, luftfilter kollat, stift kollat ser bra ut o har gnista. Det ända jag kan komma på o tänker testa är att trycka i insprutningsrengöring i tanken o se om det blir bättre. Vissa verkar få effekt, andra inte:/ några fler förslag?

Gnistan kan slå fel på tändstiften med, det kan vara torkade eller skadade tändkablar och dålig kontakt eller tjuvjord nånstans på en eller flera av dem. Kan du starta utan att ha tanken monterad och känna på kablarna så känner du garanterat om det inte är ordentligt isolerat. :hihi
 
Insprutningsrengöring gör inte ett smack nytta.
Kolla så sekundärspjällen öppnar som dom ska. Lyft upp tanken, öppna luftburken och kolla så spjällen öppnar och stänger när du vrider på tändningen.
Hur ser stiften ut?
 
Insprutningsrengöring gör inte ett smack nytta.
Kolla så sekundärspjällen öppnar som dom ska. Lyft upp tanken, öppna luftburken och kolla så spjällen öppnar och stänger när du vrider på tändningen.
Hur ser stiften ut?

Japp det är dom som inte rör sig när man gasar va? Hur ska dom öppna stänga när man slår på tändningen?
 
Du har spjällen som du reglerar med gashandtaget längst ner/närmst motorn och ovanför dessa precis innanför trattarna så har du sekundärspjällen som styrs av en servomotor. När du vrider om nyckeln till tändningsläget så öppnar och stänger dessa spjäll. Det är väl någon slags kontroll-funktion för att se så servo-motorn till dessa fungerar som den ska. Du kan även höra detta till viss del om inte bränslepumpen låter för mycket.
Jag var med om en GSXR K1 750 där endast 2 av sekundärspjällen kunde öppna upp fullt tack vare en skada på länkaget till spjällen. Den började hosta ganska snabbt över ett visst varvtal när man gasade. Typ som din gör.
Så mitt tips är att du lyfter upp tanken och kollar dessa spjäll.
Kolla även stiften.
Glöm inte att återkomma med resultaten så folk vet vad som är gjort och hur prylarna som du kollar ser ut
 
bytt tändstift. börja alltid med att byta tändstift innan man börjar rota i felkoder osv
ett tändstift kan ge gnista o se bra ut men i skarpt läge kan det inte prestera
det har man varit med om många gångar. vart man har tänkt shit tändspola-toppackning osv o det har visad sej att det bara var stiften som hade slått igen
 
Du har spjällen som du reglerar med gashandtaget längst ner/närmst motorn och ovanför dessa precis innanför trattarna så har du sekundärspjällen som styrs av en servomotor. När du vrider om nyckeln till tändningsläget så öppnar och stänger dessa spjäll. Det är väl någon slags kontroll-funktion för att se så servo-motorn till dessa fungerar som den ska. Du kan även höra detta till viss del om inte bränslepumpen låter för mycket.
Jag var med om en GSXR K1 750 där endast 2 av sekundärspjällen kunde öppna upp fullt tack vare en skada på länkaget till spjällen. Den började hosta ganska snabbt över ett visst varvtal när man gasade. Typ som din gör.
Så mitt tips är att du lyfter upp tanken och kollar dessa spjäll.
Kolla även stiften.
Glöm inte att återkomma med resultaten så folk vet vad som är gjort och hur prylarna som du kollar ser ut


Japp jag har kollat dom och dom öppnar och stänger när man slår på tändningen, dock stänger dom inte helt utan lämnar en glipa på någon halv cm eller så
 
Sitter det förresten en powercommander eller liknande på hojen?
 
Har du gjort något speciellt i samband med att den började gå kass? T.ex. bytt kamkedjespännare, tändstift eller något annat? Den går så pass illa att om soppamatningen är okey vilket den verkar vara skulle jag kolla timing på kammar och att den tänder vid rätt tillfälle för att slå ut felet i stort. Även kolla att TPS-givaren är okey.
 
Har du gjort något speciellt i samband med att den började gå kass? T.ex. bytt kamkedjespännare, tändstift eller något annat? Den går så pass illa att om soppamatningen är okey vilket den verkar vara skulle jag kolla timing på kammar och att den tänder vid rätt tillfälle för att slå ut felet i stort. Även kolla att TPS-givaren är okey.

Alltså jag köpte den och den gick bra förutom när man gav fullgas då bluddrade den men gick ändå ok och kunde varva ur på tomgång osv. Jag tänkte att det kunde va typ pump/bränslefilter eller luftfiltret som var igensatt så jag gjorde rent dom. Bränslefiltret var äckligt som fan. När jag satte ihop skiten o startade gick hojen som den gör nu, svinmycket sämre.
Tps-grejen var fel men jag ställde in den så nu ser den ok ut.

Det sitter ingen PC i hojen.
 
Alltså jag köpte den och den gick bra förutom när man gav fullgas då bluddrade den men gick ändå ok och kunde varva ur på tomgång osv. Jag tänkte att det kunde va typ pump/bränslefilter eller luftfiltret som var igensatt så jag gjorde rent dom. Bränslefiltret var äckligt som fan. När jag satte ihop skiten o startade gick hojen som den gör nu, svinmycket sämre.
Tps-grejen var fel men jag ställde in den så nu ser den ok ut.

Det sitter ingen PC i hojen.

Byt mot ett nytt bränslefilter?
 
Alltså jag köpte den och den gick bra förutom när man gav fullgas då bluddrade den men gick ändå ok och kunde varva ur på tomgång osv. Jag tänkte att det kunde va typ pump/bränslefilter eller luftfiltret som var igensatt så jag gjorde rent dom. Bränslefiltret var äckligt som fan. När jag satte ihop skiten o startade gick hojen som den gör nu, svinmycket sämre.
Tps-grejen var fel men jag ställde in den så nu ser den ok ut.

Det sitter ingen PC i hojen.

Då borde det vara något som har hänt i samband med att du lyfte tanken och lossade saker eller när du återmonterade.
 
Ja jag har identifierat det också men det gick dåligt innan med. Jag har beställt nya stift, bränsle o luftfilter. Jag har ingen historik på hojen så risken finns ju att den aldrig har blivit servad..
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top