Gsxr 1000 anabola

Sen kan du ju köpa nitromethan också men då blir den svår att stänga av ;)

Ingen fara, den kommer snart stänga av sig själv.

Några alternativ, ett beggat helsystem och bänkning. Något över budget men ändå.

Yoshimura har säkert en tunnare toppackning, men då är ju en förutsättning att du skruvar själv.

Kanske finns det ett annat triggerhjul till tändningen för lite mera förtändning.

Googla och ebäja!

En ordentlig mappning i bromsbänk kan verkligan rekommenderas, gärna i kombination med öppnare luftfilter. Snabbgas fixar du med en gasrulle från en nyare R6. Kostar ca 180:- hos närmaste återförsäljare.

Satsa pengarna på att gå en MC-kurs, eller två, så ska du se att hojen helt plötsligt kommer att gå bra mycket fortare runt svängarna...

3000:- lägg det på en service eller däck,,,,,, kanske en icke mappad PC3 begagnat.

Hur en snabbgas funkar.

Kortare väg till 100% gas helt enkelt.

Om du med org gashandtag får vrida 2 cm från 0% till 100% så kan du välja en utväxling där du får 0-100% på 1cm ist :)

Köp Köp

Tre tips:
1.Vaxa bågen och ja lova att vindmotståndet minskar och du har då fått 30 km/t högre toppfart- for freee!! :yoparty
2.Ta bort bromsoken fram, och ja kan ännu en gång lova att farten din gixxer klämmer ut upplevs mycket snabbare vid kurvtagning från långa rakor eller inför rondeller. :banana
3.Köp en beg törbo för 1500:- & "släng på" som vi tidigare fått erfara hur man gör i andra trådar. :D

Eller om man ska vara seriös, dreva ner aningen som andra nämt sen ta ur db-killern och bänka så hoppas vi de märks skillnad, lycka till :tummenupp

Tack ska ni ha allihopa.

Jag undrade alltså vad som är de bästa åtgärderna för att motorn skall må bra ifall jag kör med öppet blås. Om det krävs mappning, knfilter och bänkning eller om jag bara kan rycka ur db-killern utan att moton mår skit.

Det blir drevning, kn-filter, snabbgas från R6 och öppet rör.

Bandagar och andra tips tackar jag för:glömdet

Kör som en mes men har jävligt kul med min hoj, och som sagt den går som ett as redan, men är ju alltid trevligt med mer+ att man vill att motorn ska må gott.

Kurvor med vårgrus är kul, satan va man längtar.:gnissla

Jag vill inte kläcka nått elakt så ta det inte personligt! Men du verkar kunna väldigt lite, visserligen därför du frågar! Inget fel i det! MEN "tackar för bandagar och tipps" sen din lilla gubbe på det gör att jag kliar mig i huvudet, ordentligt! Vad plockar en K3a i effekt?! 160 +-?! Och du tycker den går dåligt?! Vart kör du är min fråga? Skall du tävla i "salt lake racet?!"

Enda vettiga att göra e juh Självklart å DekalTrimma Aset :tummenupp
3000 pix e nog massa Dekaler???

Jag vill inte kläcka nått elakt så ta det inte personligt! Men du verkar kunna väldigt lite, visserligen därför du frågar! Inget fel i det! MEN "tackar för bandagar och tipps" sen din lilla gubbe på det gör att jag kliar mig i huvudet, ordentligt! Vad plockar en K3a i effekt?! 160 +-?! Och du tycker den går dåligt?! Vart kör du är min fråga? Skall du tävla i "salt lake racet?!"

Läs igen tack: Kör som en mes men har jävligt kul med min hoj, och som sagt den går som ett as redan, men är ju alltid trevligt med mer+ att man vill att motorn ska må gott.

Jag frågade inte hur man blir en bättre förare utan vill ha tips om hur min hoj kan gå renare, snabbare och bättre.

Angående min kunskapsnivå så har jag bytt bromsbelägg, slipon, byggt fighter, tagit isär förgasare o bytt munstycken, bytt olja+ filter+ luftfilter o mekat lite annat. Detta är dock min första gixxer så därför frågar jag de som kan vad de rekommenderar. Har dock aldrig kört på bana, bara varit på någon avrostningskurs på våren.

Jag kör hoj för jag njuter av det, älskar allt som har med hojar att göra. Älskar kurviga vägar o motorvägar o stadskörning.

Gubben i inlägget som du funderar över är där för att jag inte frågat efter några predikningar över hur man blir en bättre förare eller vad jag bör lägga mina pengar på istället.

Men tack för att du bryr dig kompis:tummenupp

Enda vettiga att göra e juh Självklart å DekalTrimma Aset :tummenupp
3000 pix e nog massa Dekaler???

Sant, dekaltrim ska inte underskattas. Kittade min gamla bladefighter med dekaler från ibäj o den fick garanterat minst 666 hästar till efter detta.:skrämd

Last edited:
Annars är väl bankörning det mest prisvärda för att du ska få en roligare åkupplevelse _efter_ att du lärt dig mer, knixkurs är tydligen det första och nått som alla hojåkare borde göra.

Läs igen tack: Kör som en mes men har jävligt kul med min hoj, och som sagt den går som ett as redan, men är ju alltid trevligt med mer+ att man vill att motorn ska må gott.

Jag frågade inte hur man blir en bättre förare utan vill ha tips om hur min hoj kan gå renare, snabbare och bättre.

Angående min kunskapsnivå så har jag bytt bromsbelägg, slipon, byggt fighter, tagit isär förgasare o bytt munstycken, bytt olja+ filter+ luftfilter o mekat lite annat. Detta är dock min första gixxer så därför frågar jag de som kan vad de rekommenderar. Har dock aldrig kört på bana, bara varit på någon avrostningskurs på våren.

Jag kör hoj för jag njuter av det, älskar allt som har med hojar att göra. Älskar kurviga vägar o motorvägar o stadskörning.

Gubben i inlägget som du funderar över är där för att jag inte frågat efter några predikningar över hur man blir en bättre förare eller vad jag bör lägga mina pengar på istället.

Men tack för att du bryr dig kompis:tummenupp

Sant, dekaltrim ska inte underskattas. Kittade min gamla bladefighter med dekaler från ibäj o den fick garanterat minst 666 hästar till efter detta.:skrämd

Vad jag vet är det insprut på dessa och inge förgasare.

Just K3 K4 1000 är den sista modellen av Gsxr som man får ut en hel del på helsystem, kn-filter och PCIII. Nyare än de har de blivit så pass finjusterade avgassystem osv att man får ut ett par hästar men främst lite annat motorkaraktär som är jämnare.

Så vill du ha ca. 10hk mer så är helsystem, kn-filter och PCIII och bänkning som gäller. Detta är ingen garanti men har hört allt från 10-20hk mer med dessa delar.

Jag personligen tycker man ska byta bakdrev till 2-5 kuggar större, max det, annars tyker jag bara 2:ans växel blir som 1:an, 3:an som 2:an osv och varför flytta ner alla växlar och 1:an blir ännu mer värdelös? Varför just bakkuggen är bättre är för det sparar mer på kedjan. Och inte på tal om att hastighetsmätarn och miltalet kommer visa helt galet och milen rinner iväg ännu fortare.

Banta själv är inte heller fel, minska ett par kg och det blir en ny upplevelse ;)
Eller banta hojen på så mycket onödigt du kan utan att göra den olaglig eller livsfarlig. Ex. byta batteri till A123 batterier som väger knappt 1kg, ta bort passagerar fotpinnarna, byta till 520 kedja och drev, både starkare och väger mindre, mindre blinkers, bandäck som är slitna på sidorna (väger lite mindre och har gott om gummi att åka på på landsvägg) ja man kan hålla på hur mycket som helst ifall man vill.

Jag personligen tycker man ska byta bakdrev till 2-5 kuggar större, max det, annars tyker jag bara 2:ans växel blir som 1:an, 3:an som 2:an osv och varför flytta ner alla växlar och 1:an blir ännu mer värdelös? Varför just bakkuggen är bättre är för det sparar mer på kedjan. Och inte på tal om att hastighetsmätarn och miltalet kommer visa helt galet och milen rinner iväg ännu fortare.

byta till 520 kedja och drev, både starkare och väger mindre,

Märkliga rekommendationer. Hastighetsmätaren visar lika mycket fel oavsett om man byter bak- eller framdrev. En 520 kedja är inte starkare än en 530 eller 525.

:yopartyArt
Märkliga rekommendationer. Hastighetsmätaren visar lika mycket fel oavsett om man byter bak- eller framdrev. En 520 kedja är inte starkare än en 530 eller 525.

Tror du missuppfittade mig, mätarn visar fel oavsett viltet drev man ändrar. Sedan är en 520 kedja starkare men dreven svagare.

Jag slår också ett slag för bandagarna :tummenupp

Har en K4 själv med Yoshi helsystem pc3 och den går helt underbart,så jeffla underbart att det blev en highsider på Gotland Ring senaste besöket och därför är den nu lite nylackad och omgjord,körde med silvertejp halva säsongen -10......:rolleyes:

Men för att njuta av din redan roliga K3 så bör du nästan testa en bandag - en varning bara :

Det blir dyrt !
det är nämligen beroendeframkallande:D:tummenupp:banana

:yopartyArt

Sedan är en 520 kedja starkare men dreven svagare.

Nej.

Om du har två förövrigt likadana (samma modellnamn)kedjor, den ena 520 och den andra 530 så är 520:n svagare.

Den är svagare av den enkla anledningen att det är mindre gods i en 520.

För att du ska tro på det kan du läsa själv: KEDJETILLVERKARE

Den enda anledningen att använda en 520kedja är något mindre drivlineförluster.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman