Gsxr 1000 anabola

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Vet att det finns människor i krogköer o på andra ställen som är lite argare o lättretliga än andra. För hälsans skull bör man undvika dessa i största möjliga mån. Men om man skulle tillverka en lämplig anabolacoctail till sin hoj, hur skulle denna se ut tro?

Har en GSXR 1000 K3 orginal förutom ett Leo Vince slipon med db-killern i. Jag är skitnöjd med hojen men är ju alltid kul med mer.

Vad rekommenderar ni för åtgärder?
(Har en budget på ca 3000 kr, så ingen turbo alltså).

Du vill trimma motorn för 3000:- ? :va

Ska du trimma så är det ju pc3 som gäller, men det ger ju knappt märkbar skillnad om du inte mappar om den...

För 3000, be en bänkkille förfalska dina hk siffror ;) så kan du ju iafl skryta på papper :rolleyes::tungan

Eller göra det i ps

Annars vet jag inte, du får beställa helium och ha i däcken :D:fakta

Last edited:
För dom pengarna finns det bara en sak som kommer att ge dig känslan av att hojen går på anabola.... Dreva om den med ett kugg mindre fram och 2-4 upp i bak (beroende på hur fort du vill kunna köra utan att den varvar sönder)

Du kommer garanterat att känna skillnad och uppleva hojen som mer aggressiv :)

växelindikator med inbyggd 3mod 1300kr drivpaket med nån kugg mindre fram pris? sen tar du ur db killerns såklart priceless

Tack för "alla" kanonsvar!

Jag var nog lite otydlig i frågan. Jag vill optimera hojen så mycket det går, alltså så att motorn går riktigt bra och mår fint med klart öppnare blås utan DB-killern+ att jag vill ha lite extra kräm.

Men det får väl bli mappning (ska man bänka i dynocenter o köpa pcIII eller mappa själv tro?)+ ett kugg mindre framdrev. Är det överkurs med kn-filter tycker ni?

Är det farligt för motorn om jag plockar bort DB-killern utan att mappa? Har gjort det förut på slöare hojar men tänkte att denna motorn är väl ganska trimmad o känslig orginal.

Last edited:
Nej nej Satte ett KN-filter i min den gick från 110Bhp till 175Bhp utan o mappa den!

KN-filter är väl nästan ett måste, eller åtminstone ett motsvarande. Andas motorn friskare i ena ändan måste den göra det i andra också.

Att mappa själv, hur du nu hade tänkt göra det :va är långt ifrån likvärdigt med att ställa upp hojen i bänk och mappa den på riktigt. Inte ens mapparna man kan ladda ner från Dynojets hemsida är i närheten. Alla motorer slits in olika och blir olika karaktärer med tiden, dvs måste man justera in varje motor individuellt för att få ut max av den.

KN-filter är väl nästan ett måste, eller åtminstone ett motsvarande. Andas motorn friskare i ena ändan måste den göra det i andra också.

Att mappa själv, hur du nu hade tänkt göra det :va är långt ifrån likvärdigt med att ställa upp hojen i bänk och mappa den på riktigt. Inte ens mapparna man kan ladda ner från Dynojets hemsida är i närheten. Alla motorer slits in olika och blir olika karaktärer med tiden, dvs måste man justera in varje motor individuellt för att få ut max av den.

Tack för bra o kunningt svar:tummenupp Mappa själv: menar att man köper en pcIII o laddar ner färdiga mappar från nätet, men det är nog som du säger varje motor är unik.

Startgas har jag använt men snabbgas, vad är det?

Blanda i 20% Aceton i bensinen...Sukkahukkin kommer gå så fort att asfalten bokstavligen smälter under dig. ETT stalltips bara... :D

Edit:VARNING!! Skrev fel, menade givetvis Acetylen :brinnerup

Last edited:
Dreva om den enligt tidigare talare, ta bort DB-killers samt ett öppet filter.... Känns som den budgeten..

Sen kan du ju köpa nitromethan också men då blir den svår att stänga av ;)

Back