Gsxr 1000 -05, [bygla koppling]

Några poster gör gällande att det är en "felsäker" mappning som aktiveras. Då antar jag att det är en snällare tändkurva, lägre maxvarv osv som menas?

Lägre varvstopp och troligen även tändförskjutning på mappen för friläge. Samma mapp går in vid kopplingen indragen. Till för att skydda motorn vid "idiotvarvningar" utan belastning.

Finns flera bänkningar på nätet som visar upp till 15-20 häst mindre vid byglad kontakt.

Lägre varvstopp och troligen även tändförskjutning på mappen för friläge. Samma mapp går in vid kopplingen indragen. Till för att skydda motorn vid "idiotvarvningar" utan belastning.

Finns flera bänkningar på nätet som visar upp till 15-20 häst mindre vid byglad kontakt.

Där ser man. Man lär sig något nytt varje dag :)

Tack för förtydligandet!

Mja så många hästar tappar man inte kan väl vara några som rymmer men toppvarvet sjunker med ett antal 100 varv.
Har själv bänkat med (kopplingen inne) fick förvånansvärt bra siffror på topp men fick en mystisk dipp i vridet runt 6k.

Vad händer med stödet om det inte sitter ett motstånd på där??
Lägre varv där också eller?
Vet du vilket motstånd det ska vara??

Vad händer med stödet om det inte sitter ett motstånd på där??
Lägre varv där också eller?
Vet du vilket motstånd det ska vara??

Som jag skrev tidigare i tråden så ska det inte va ett motstånd, det ska va en diod. Finns en bild i mitt tidigare inlägg.
Hojen dör om stödet är nere med växel är i.

Jag kan bekräfta vad gäller kopplingen på gsxr 600/750 -06/07 att kopplingen stryper och det ganska rejält. Då jag precis har bänkat cykeln så skillde det nästan 20hk plus att den varva skit kass....

Hej! Lyfter den här lite, är det någon som vet om det finns färdiga bypass kontakter för sidostödet att köpa till k7-k8 1000 nuförtiden?

mvh

Back