GSXR 1000 -03 VS Aprilia RSV MILLE R -03

• Thread starter Thread starter WP
  • Start date Start date

WP

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kanske en BMW
Tjena!!!

Efter att ha sålt den gammla gixxern så börjar jag fundera på nästa års sport hoj...

Så frågan är ska jag ha en gixxer 1000 -03 (hade en -01 innan) eller ska man våga bli man och köpa en twinn???

Är millen värd pengarna??? En ny gixxer 03 är ju betydligt billigare än en mille, plus att jag vet vad jag får...

Ha det gott

mille R men öhlins runt om Oz fälgar,brembo,stålomspunnet,Grymt ljud.mycket bottenvrig och drag så att det räcker mer än väl till.snyggare + ovanligare.. svårt val?? nä!!

Köp en 98 retta och fixa stressfläkt i stället, grymt roligare än twin eller R1000. Gör så, så blir du inte besviken, vilket vrid..

//Anders

Öhlinare är proffsgrejor och inget slit och släng! kör du hårt och weelar kommer du få byta packboxar 1 gång i veckan.

Hade haft lättare för att förstå om du har svårt att välja på typ Gixx och R1 eller TLR och SP-1 men att ens tänka på Gixx och Mille i samma anda?

Alltså så här är det:
GSX-R 1000. Tekniskt sett jättebra hoj. Det står antagligen en runt nästa gathörn också. Och nästa. Och nästa. Och nästa. Och nästa. Och nästa. Och nästa.
Men köper du den med hjärtat eller med hjärnan?

Mille. Inte så vanliga. Gränsande till ovanlig. Rätt liten risk att du ska hamna bland fem andra likadana knarrar vid fiket. Som står och har "intressanta" diskussioner om vilket slip-on som ger mest effekt.
Köper du en sån med hjärtat eller med hjärnan?

Vill du vara egen eller en i den grå massan?
Mille.

det är som de sa i prestanda(om M3csl vs. gt3) den första är en skit bra hoj, men har du pengarna så ska du absolut ta den senare...

Mille Rn är ju faktiskt nästan mer prisvärd me tanke på vad du får på den :fakta

Aprilia :bow

Vägra de där italienska/österikiska hojarna, det är nog mest hype över dem tror jag.

Äh......köp vad du vill ha bara, provkör båda och köp den bästa, för att nån annan ber till allt italienskt så kanske det inte passar dig.

Lätt val!!!

Haft en mille, kör nu Gixxer!
Tänka på, millen är mycket dyrare, Reservdelarna är svin dyra, inget att ha på E4:an.

Var och kollade på nya millen hos TMP (generalagenten) i Danmark förra veckan och fetare hoj en den nya factory får man leta efter :rock Köp en innan December så får du 16000kr i rabatt (149998). Dessutom så säljer de ut de gamla ´03:orna för 129998 (om jag minns rätt) vilket inte är helt fel.

Aprilia RSV R Factory, ska du ha. inte RSV R - den har inte Öhlins, Brembo och det andra godiset.

Nästan gratis för 149.998:- :eek:

Men coool är den, och som Robban C säger, man köper väll inte en Sport Twin med hjärnana, man får mer prestanda av Japps I4'a för pengarna.
Jag skulle dock inte tvekat 5s att köpa Millen, om jag haft pengarna.

Har inte kört Aprilias v twin... enda tvinnen ja kört e TL 1000s . men skulle ja fundera på en ny "fin" sport hoj... skulle ja nog kolla åt Mille..... R ... ;)

edit: tjaaa... eller det ja mena va n sådan faktoriii version.. med massa candy på

Last edited:
En svart... en "nera"... kulfiber all over.
Visserligen -04

Bifogat

• amb_01.jpg
    amb_01.jpg
    51.4 KB · Visningar: 265
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...