GSXR 1000-03 Undertail

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Funderar starkt på att beställa denna undertail...
Undrar bara hur man ska få dit nummerplåten på ett lagligt sätt...
Någon som har köpt denna undertail från bike design, tror de är en hotbodies undertail eller är det deras egna?
Hur är passformen på denna någon som vet? Och om någon nu mot förmodan har denna undertail, snälla lägg upp en bild på hur ni löst detta!!!
Tror jag fick med allt, som vanligt tacksam för hjälp!!!

Bifogat

• GSX-R1000%20K3.jpg
    GSX-R1000%20K3.jpg
    14.2 KB · Visningar: 122
Om du ska va helt laglig så blir det nog svårt med tanke på skyltbelysningen.. Sätt skylten i hjulhuset.. Blir nog bäst så!!!

Det där är en Hotbodiesracing som säljs av BikeDesign. Du kan få den laglig genom att köpa in skyltbelysning som de skall börja saluföra inom kort. Jag har en länk på mitt jobb som jag kan lägga upp på måndag, men det såg snyggt ut. Har även skickat förfrågan till SBP angående var skylten skall vara synlig. Skriver när jag vet nåt.

/Freppa

Huh? Nä, nu drömmer du väl allt? De har ingen undertail med inbyggd skyltbelysning på sin hemsida. Eller är jag blind?

Freppa skrev:
Huh? Nä, nu drömmer du väl allt? De har ingen undertail med inbyggd skyltbelysning på sin hemsida. Eller är jag blind?

Kanske är denna "fender eliminator" som Jens menar.

ELIM03_1.JPG

Nackdelen med den är att avståndet på blinkerserna är (troligen) för kort. HotBodiesRacings har mellan 9-19 cm vilket är okej. Hm, får skriva och fråga. Men annars tycker jag WatsenDesigns lösning för skyltbelysning tillsammans med HotBodiesRacings undertail = sweeeet.

Freppa skrev:
Nackdelen med den är att avståndet på blinkerserna är (troligen) för kort. HotBodiesRacings har mellan 9-19 cm vilket är okej. Hm, får skriva och fråga. Men annars tycker jag WatsenDesigns lösning för skyltbelysning tillsammans med HotBodiesRacings undertail = sweeeet.

Varför så rädd för att underskrida det av SBP fastställda minimiavståndet? Bara smäcka på ett par originalblinkers på bagagekrokarna när det är dags för besiktning. Ett 5-minutersjobb. :tummenupp

Last edited:
Freppa:

Är det denna som kommer att börja säljas i sverige? Den är ju grymt snygg precis en sådan ska man ha!

Bifogat

• 03elim_off2.jpg
    03elim_off2.jpg
    82.4 KB · Visningar: 105
Om de nu ska säljas i Sverige, har mailat runt lite och inget pekar på att de säljs eller ska börja säljas i Sverige....

Pirro: Fick ett brev förra veckan från BikeDesign som eventuellt skulle börja ta in deras prylar. Kolla med dom!

De här är rätt fräcka men är säkert omöjliga att få tag på i sverige...

Last edited:
Ser ut som dom Oljekyld byggt till sig själv. Var hittade du de där bilderna?

/Freppa

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back