GSXR´s evigt läckande framgafflar!

Packboxarna blir väl inte belastade av att fjädringen är komprimerad vid transport?
Det är ju skillnad när fjädringen jobbar snabbt tex hårda nerslag vid bakhjulsåka mm.

Låter konstigt men säger inte att du har fel, för vet många hojar som just börjat läcka efter att man spänt hojen för hårt med den metoden där gafflarna komprimeras.

Är det verkligen ett problem relaterat till GSXR?
Samtliga mina hojar har jag bytt ca en gång om året utom på endurohojarna.
Nu kör jag visserligen gata med vad det innebär.

Är det verkligen ett problem relaterat till GSXR?
Samtliga mina hojar har jag bytt ca en gång om året utom på endurohojarna.
Nu kör jag visserligen gata med vad det innebär.

Jag slangar inte på min Ducce, då jag är inte tillräckligt bra och att offra öhlinarna känns bara fel.

Men brorsan har slangat med sin blade, i cirka 2,5 år tills de började läcka... och då med hårda nedslag då han är "nybörjare".

En gång per säsong känns inte rätt.

Låter konstigt men säger inte att du har fel, för vet många hojar som just börjat läcka efter att man spänt hojen för hårt med den metoden där gafflarna komprimeras.

Hydraliken i gaffeln består ju av ventiler för komp och retur som bromsar flödet genom ventilerna vid fjädringsrörelser.

Vid snabba rörelser blir det ju högt tryck inne i gaffeln men vid komprimering med spännband så har ju oljan gott om tid att flöda genom hydraliken och skapar dörför ingen tryck i gaffeln eller är jag helt ute och cyklar?

Det är inte så att framgaffeln dragits i botten och sista biten på fjäderbenet varit rejält smutsigt och därför skadat packboxen?

Hydraliken i gaffeln består ju av ventiler för komp och retur som bromsar flödet genom ventilerna vid fjädringsrörelser.

Vid snabba rörelser blir det ju högt tryck inne i gaffeln men vid komprimering med spännband så har ju oljan gott om tid att flöda genom hydraliken och skapar dörför ingen tryck i gaffeln eller är jag helt ute och cyklar?

Det är inte så att framgaffeln dragits i botten och sista biten på fjäderbenet varit rejält smutsigt och därför skadat packboxen?

Feltänk, du har en "luftfjäder" som ju mer du komprimerar gaffeln ökar trycket. Samma tryck hur du än komprimerar men tiden den är komprimerad kan ju vara en faktor med.

All valls är det sämsta skit som tillverkats sen randig kaviar!

Stor varning för dessa.

Dels läcker de efter 2 timmar.

Måtten stämmer inte.

Gummit sväller enormt och dom fastnar med stora bokstäver.

De kan vara nära på omöjligt att få isär en gaffel med dessa packboxar emellanåt.

Köp original och prova. Överlägset bäst i alla kategorier.

Ta gärna mått och jämför.

jag bytte packboxar fram bara en gång på 3 år på min gixxer och hade inga problem med att dom läckte trots sopiga nerslag efter slangningar och annat så höll dom, körde med sukki orginal

Jag brukar så ofta jag kan påpeka att ett högt statiskt tryck är inte bra i längden, därför fixerar jag alltid framhjulet så det inte kan glida i sidled och spänner med ett spännband på varje sida längs ned/runt på framgaffeln, hojen står som att den var fastgjuten i underlaget med dämparna lugnt jobbandes som vanligt när bilen/släp fjädrar över ojämnheter.
Över bakhjulet kan man dra ett band så den inte studdsar så mkt, dock snudd på onödigt om det bara är lugnt motorvägs tempo..

jag bytte packboxar fram bara en gång på 3 år på min gixxer och hade inga problem med att dom läckte trots sopiga nerslag efter slangningar och annat så höll dom, körde med sukki orginal

Du kör ju mesigt som fan, oftast med ett gäng tjejer :7peta:tungan:D

Säker på att du inte kör helt torrt utan olja :crash

Nåt djävulskap är det för allt för ofta ser man sina Suzuki vänner ha detta problem med packboxarna och läckage, och när man fått erfarna detta själv flertal ggr på samma hoj/ar man ägt blir man fan fundersam.
Jag har kört min K5a hårt i sex säsonger nu. Spänt den på släp ett antal gånger. Endast en gång har gaffeln börjat läcka (givetvis första dan på en veckolång resa till Alperna)
Ser inte att detta är ett specifikt Suzukiproblem.

På min K1:a som jag hade tidigare så var aldrig packboxarna bytta när jag sålde den och då hade den gått 5500 mil

Tack för erbjudandet men med soppa priset idag så går det jämnt ut om jag köper de verktygen själv :)
Och verktyg för att mäta oljan har jag sen tidigare.
Hur bär du dig åt när du plockar ur de gamla packboxarna och trycker dit de nya?

Jobbar i Väsby numera... :o)

Jag rycker isär gaffeln och boxarna åker med.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti