GSX750R -97 dör vid gas...

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Såld
Jag har sökt på lite olika ord, men hittar inget bra svar...

När jag startar hojen, med choke, så går den igång utan problem!!!
Den går dock ganska ojämnt och rör jag gasen så tvär-dör den...
Trycker jag in choken och vrider på gasen, så startar den, men jag måste hålla typ 2000 varv för att den inte ska dö...

Den har stått avställd ett tag, så jag sög ur bensinen och hällde i ny + nåt förgasar-rengörings-grejs...

Nån som har nåt tips? (Jag är skit-dålig på att meka :huvet )

Hur länge ???
Den har stått avställd ett tag,

Ben_Dover skrev:
2273203 Jag har sökt på lite olika ord, men hittar inget bra svar...

När jag startar hojen, med choke, så går den igång utan problem!!!
Den går dock ganska ojämnt och rör jag gasen så tvär-dör den...
Trycker jag in choken och vrider på gasen, så startar den, men jag måste hålla typ 2000 varv för att den inte ska dö...

Den har stått avställd ett tag, så jag sög ur bensinen och hällde i ny + nåt förgasar-rengörings-grejs...

Nån som har nåt tips? (Jag är skit-dålig på att meka :huvet )

Ringde till en firma nu som var rätt säker på att lågfartsmunstyckena sitter igen, så det blir väl till att riva, så skriver jag sen om jag lyckats

Behöver mer hjälp...

Lågfartsmunstyckena satt igen, så jag blåste ur dom, men två av dom fick jag inte "ren"...
Nån som kan ge mig tips på hur man får ren dom, tex. om man ska lägga dom i nåt lämpligt lösningmedel eller nåt? Hur gör ni?

Och följd-fråga: Om jag ska köpa nya, hur vet man vilken storlek det ska vara? (vet ej om det sitter orginal i)

Bara att plocka ur munstycket, ligga lite i bensin sen blåsa med tryckluft så kommer det vara helt rent!

Om du ska köpa nya så ser du på sidan av musntycket en siffra som anger storleken på munstyckte.

:tummenupp

Ben_Dover skrev:
2275515 Behöver mer hjälp...

Lågfartsmunstyckena satt igen, så jag blåste ur dom, men två av dom fick jag inte "ren"...
Nån som kan ge mig tips på hur man får ren dom, tex. om man ska lägga dom i nåt lämpligt lösningmedel eller nåt? Hur gör ni?

Och följd-fråga: Om jag ska köpa nya, hur vet man vilken storlek det ska vara? (vet ej om det sitter orginal i)

Storleken står stämplad på munstycket.
Rengör försiktigt med ex.vis ett strå från en tandborste motsv.
I värsta fall ett strå på en mässingsborste, men stråt måste vara rakt annars kan det bearbeta metallen i munstycket.

Jag brukar lägga alla musnycken av mässing i en glasburk med kalkosan över natten. Ruska burken då och då, sen blir munstyckena som nya!

Om du inte får dem rena kan du ju som sagt tidigare i tråden köpa nya. Ett munstycke kostar inte mer än en 50-lapp, inga större utgifter alltså.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg