GSX750R-93 problem!

Robsan

Tankkramare
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
GSX750R
tja!
bromsade ner bågen inför rödlyse på E-18 utanför tensta. vad händer? den dör. startar inte. antar att jag fått soppatorsk.. rullar in den på shell å tankar i en skvätt och fötsöker få igång den. börjar läcka soppa så jag stänger av kranen plockar isär kåpor och lyfter på tanken. hittar ingen läcka och försöker starta den på nytt.. då funkar det. jag åker vidare för att tanka på annan mack och vid rödlyset precis innan den så dör den igen(4km).. samma sak som första gången fast nu vet jag att jag har soppa i. men den här gången startar den direkt. rullar in på macken å tankar fullt. sen kör jag hem utan problem. va hände?!?! någon som vet?
tacksam för svar

Robsan skrev:
2416591 tja!
bromsade ner bågen inför rödlyse på E-18 utanför tensta. vad händer? den dör. startar inte. antar att jag fått soppatorsk.. rullar in den på shell å tankar i en skvätt och fötsöker få igång den. börjar läcka soppa så jag stänger av kranen plockar isär kåpor och lyfter på tanken. hittar ingen läcka och försöker starta den på nytt.. då funkar det. jag åker vidare för att tanka på annan mack och vid rödlyset precis innan den så dör den igen(4km).. samma sak som första gången fast nu vet jag att jag har soppa i. men den här gången startar den direkt. rullar in på macken å tankar fullt. sen kör jag hem utan problem. va hände?!?! någon som vet?
tacksam för svar

Långsökt, men stödkontakten?

Henren skrev:
2416606 Långsökt, men stödkontakten?

:-) Alltså inte om det läckte soppa!!!

Last edited:
nån flotör som hängt sig :va vart kom de ut soppa?

Visst är de griniga när de är dåligt tankade, men då brukar de sluta gå på två cylindrar. Håller nog snarare på föregående talare; d.v.s en flottör som har hängt sig eller som har en dåligt tätande flottörnål.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg