GSX750 R/F 1985~ caféracer

Flurp

Bai bai applepai
Gick med
24 May 2010
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki Bandit 1200, 1999
Hej!

Jag och min far tänkte starta ett projekt som innefattar byggande av en café-racer.

Far min har tidigare byggt en chopper men det var för ungefär 10 år sen, jag själv har skruvat lite crosshoj men aldrig ett stort projekt som detta.

Vi hittade ett påbörjat projekt som vi inskaffade för en billig peng.

Ramen 2.jpgRamen.jpg

Vi saknade dock motor, letade febrilt efter en donatorhoj ett par veckor men dom flesta försökte säljas för fantasisummor, fick till slut tag i ett motorpaket från en mc-skrot.

Det fick bli en GSX750F - 1989-1997 motor i en GSX750R - 1985 ram.

Vi har original sving bak och dämpare fram (enligt den tidigare ägaren), fick med en stötdämpare till R1-2011, så vi får snickra lite på stötdämpsdelen i bak.

Det blir ZX7R - fälgar på hojen (89-90), någon som har en sån framfälg?

Donatorhoj / Motorpaket:

Donatorhoj 3.jpgDonatorhoj 5.jpg

Feedback uppskattas, gärna saklig! :tummenupp
 
Den där hojen skrattades det åt i Dagens Blocket tråden, då det var lite överprisat för en ram. Hoppas du fick den billigt! Lycka till med bygget:)
 
Du skulle se dig om efter en GSX1400-motor till den. Både vacker och trevlig karaktär.

Den rovan är aningens för hög för ramen tyvärr, men en Bandit 1200 och byta topp till 750'ins går bra :tummenupp

Man får skruva bort tråget på 1200'an och återmontera när rovan sitter i ramen :huvet
 
Den där hojen skrattades det åt i Dagens Blocket tråden, då det var lite överprisat för en ram. Hoppas du fick den billigt! Lycka till med bygget:)

Såg det, fick den för mycket mindre än det ursprungliga önskade priset!

Den rovan är aningens för hög för ramen tyvärr, men en Bandit 1200 och byta topp till 750'ins går bra :tummenupp

Man får skruva bort tråget på 1200'an och återmontera när rovan sitter i ramen :huvet

Eftersom motorn är senare modell än ramen, har du koll om dom passar direkt eller är det justeringar som krävs?
 
Last edited:
Motorn passar rakt in, var noggrann med alla fästen, enklaste monteringen är att lägga motorn på sidan och sen trä ramen över, skruva fast det mesta och sen räta upp, kika lite på sprängskisser på reservdelssidor så ser du det mesta www.csmnl.com eller hur de nu stavar till sitt webnamn.
 
Motorn passar rakt in, var noggrann med alla fästen, enklaste monteringen är att lägga motorn på sidan och sen trä ramen över, skruva fast det mesta och sen räta upp, kika lite på sprängskisser på reservdelssidor så ser du det mesta www.csmnl.com eller hur de nu stavar till sitt webnamn.

Tack för tipset! :tummenupp
 
Min vardagshoj har gått bort så nu har jag fått eld i baken.
Nu är motorn plockad ur den gamla ramen iaf.

image1.JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
 
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top