gsx750 -84 läcker soppa

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
tja..
har märkt att min gsx750 -84 läcker soppa ibland.. har märkt en liten blöt fläck under hojen och att det har luktat bensin i garaget men jag hittar inte vart de kan läcka... e torr under fuggarna och fuggarna e torra... inga slangar som e blöta eller så...

nån som kan ha nåt tipps på vart jag kan kolla... fläcken blir på golvet ung på framsidan av motorn... men då den e lite framåtlutat kan de ju komma ifrån vart som hellst och rinna under till de kommer fram..

har en liten fundering om det kan vara nåt flotörhus som hänger sig så den flödar och att det rinner i nån slang.. men har inte hittat nån som e fuktig..

nån som har varit me om nåt liknande elelr som kan ge nåt tipps.. vill hällst inte riva allt nu när de e åka väder om jag inte direkt vet vart jag ska kolla...

när de flödar bruka de väl komma ur luftburk/filter.
framtill :va

e snustort i min burk då jag kollade.. för jag tänkte att det borde synas nåt där..

NigHtHawK skrev:
e snustort i min burk då jag kollade.. för jag tänkte att det borde synas nåt där..

Kollat tanken?Du behöver ju bara lyfta av sadeln och skruva bort 2st skruvar sen lyfter du lite försiktigt.Då ser du dessutom slangarna och vilket skick dessa är i.
Good luck!
Skulle vara glad om det bara läkte bensin för min del.... :tungan :tungan

ja tanken har jag varit bort me tidigare för att kolla stift och sånt... och slangarna där e helt nya... kände runt kranen nyss och allt var tort...

vete fn va soppan kommer ifrån men läcker gör det då... kanske e nån av slangarna som går ifrån fuggarna som slutar i luften bakom motorn det kommer ifrån.. för jag tror felet sitter i fuggarna.. kan inte tänka mig att det skulle kunna va nåt annat.. dock har jag bara haft hojen den här sommaren och de e min första landsvägare så jag har inte så stor koll.. och skulle nån flotör ha hängt sig borde det ju forsa ur.. gör då det på enduron då den hänger sig...

Många såna problem löser sig oftast om man plockar lös flottörhusen och kollar upp nålventilerna. Bytte nålventilerna på min 750e och den går som en dröm nu!

ja de e nåt sånt jag e inne på.. hoppas det kommer nån regning dag så jag kan ta lös bryggan och kolla...

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år