gsx550 går konstigt

zeb.nilsson

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2009
Ort
nybro
Hoj
85 suzuki gsx 550 es
Hej.
jag har ett problem med min gsx. den har ojämn tomgång o sen verkar den inte gå rent på låga varv till att börja med. efter ett tag går den riktigt men ett par minuter senare så går den konstigt igen på alla varv. sist nu när jag fixade så hoppade tomgången upp till 2000 varv, har rengjort förgasare bytt tändspolar.
 
Ingen som har någon ide vad det kan va för fel.hittade ett annat konstigt fel på hojen. den flödar över när jag sätter dit luftfiltret
 
Vet du ifall det finns luftfilter som passar direkt på förgasarna på min modell
 
Vet du ifall det finns luftfilter som passar direkt på förgasarna på min modell

Ingen bra idé. Gör rent originalet i s alternativt köp nytt om det är gammalt och slitet. Men eftersom du redan gjort rent förgasarna så har du förmodligen redan gjort det.
Gången beror troligtvis på osynk i förgasarna. Ställ ventilspelet och synka förgasarna till att börja med.

lycka till / U
 
Ingen bra idé. Gör rent originalet i s alternativt köp nytt om det är gammalt och slitet. Men eftersom du redan gjort rent förgasarna så har du förmodligen redan gjort det.
Gången beror troligtvis på osynk i förgasarna. Ställ ventilspelet och synka förgasarna till att börja med.

lycka till / U



Är det jävligt att synka förgasarna ?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top