GSX400 pendlarhoj går dåligt på topp

Du torde behöva nålar också, de är den svåraste biten (nålprofilen styr det ack så viktiga mellanregistret).
Plus att billiga filter tenderar göra det helt omöjligt att få till bestyckningen på gamla Suzukis. K&N eller APE är budet om du vill eliminera luftburken.

Sist, det finns kollosalt mycket bra info här: http://members.dslextreme.com/users/bikecliff/
 
Plus att billiga filter tenderar göra det helt omöjligt att få till bestyckningen på gamla Suzukis. K&N eller APE är budet om du vill eliminera luftburken.

Känner förgasaren av priset på filtret? :va ha ha jag antar att det är svårt med filter som har för lite motstånd?

Sen skall det tilläggas att detta "projekt" inte tillåts sluka några större summor.
 
Last edited:
Känner förgasaren av priset på filtret?

Ja. :)

Allvarligt, dock. Det beror på att (alla?) billiga filter har turbulens/konstiga kanter/annat jox som stör flödet längs väggarna vid förgasaröppningen. Tittar man på förgasaren ser man i pereferin flera mindre öppningar.
Dessa styr hur förgasaren fungerar och vill ha laminärt flöde och samma tryck som resten av öppningen för att saker och ting ska bete sig väl.
 
Har du kollat att choke-vajern inte kärvar? Det har jag råkat ut för o det va fett irri innan jag upptäckte det.
 
uppföljning:
Har nu pendlat i 3 dagar och den går finfint. Utan luftburk får den också ett roligare ljud :)
Svårt att avgöra exakt hur bra den går då jag inte riktigt vet hur den skall gå. Det är ju också en 30 år gammal 400. Det går bara den får vara så här nu. kanske lyxar till det och kollar ett tändstift.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top