Gsx1400 Vs Xjr1300

Det tar ont i mitt Suzuki hjärta men jag måste tyvärr säga "Köp XJR1300", Jag har kört båda och XJR "känns mindre och smidigare". Sedan om du vill ha mer effekt är det betydligt enklare och billigare med XJR. Ett par ostrypta insugsgummin, ett 4-1system, en liten portning av toppen och ett par Mikuni RSgasare och du har minst 130-135hk. Det finns 1550cc satser till 1400an men dom är svindyra och du bör ha ett par Yoshimura kammar oxå och dom är oxå svindyra, + ett4-1system då har du 140hk.
 
Svemack skrev:
2295473 Ok, tack! Betalar 10500:- hel/hel hos samma bolag för en 03:a. 36år, körkort sen -89, centrala Malmö.

Tillhörde Hyllie församling så det är inte i centrala Malmö, men jag är 29 så jag har en 24+ försäkring. Haft körkort sedan -95 och hojen är en 04:a. Då ska jag alltså vara nöjd med 6519:- hel/hel.
 
Har inte provat GSX1400:an men är helnöjd med min XJR. Om Sukkan är lite mer tungstyrd i kurvorna så stämmer det med många andra utlåtanden jag har hört.
Sukkans 6e växel gör faktiskt en hel del på varvet vid ex motorvägskörning enligt Allt om MC:s test som jämför just dessa två mot varandra. Jag letar ofta efter 6:e växeln på XJR:en.

När det gäller försäkring:
Kolla Länsförsäkringars Yamaha Power Insurance. I mitt fall var den 800 kr billigare än Bilsport & MC !!!! Trot eller ej.

Jag betalar 3800:- hel/hel. Visserligen 39år och kort sedan -83, så det gör väl en del.... Men, jämför !!!!
 
Fick köra min sommarhoj idag och måste säga att skönare hoj har jag inte kört.

Jämför som mest med en Ducati Monster 900 som var riktigt knivig att köra i jämförelse. Framförallt så är XJR:en mycket stabilare och mjukare. Det har nog mest med torra kopplingen som sitter i Ducatin. XJR:en har lite symaskinskaraktär men kan bli som ett råskinn när man väl pressar den lite.

Körde förra helgen på manöverbanan med Ducatin och den var verkligen inte lätt att köra där. Just och pass att man klarade vändningen på högfartsbanan, lågfarts var inte att tänka på att klara.

Men med XJR:en var det som att köra en lite tyngre moped när det gällde smidigheten. Det var riktigt lätt med den att klara båda partierna.

Summarum, jag kommer att ha riktigt kul i sommar! :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top