gsx100r 01 prestanda??

gsx1000r-01

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
gsx1000r 01
jag har en gsxr1000 -01 men jag blir lite efter mot en fazer 1000 -02 om man börjar vid rullande 100km/h....... är det nå fel på min hoj??
jag är ca 25kilo tyngre men min hoj är ju 40 kilo lättare... det kan väl inte vara rätt??

och det är konstigt att jag kan dra upp min i 3:an utan koppling
men med fazern får man slita ordentligt om man ska ha upp den i 2:an utan koppling

handlar om att få kraften att röra dig frammåt, inte lyfta framhjulet i luften :rolleyes:

Du kanske har nån svacka i registret just vid 100km/h o det varvtalet du är på.

gsx1000r-01 skrev:
och det är konstigt att jag kan dra upp min i 3:an utan koppling
men med fazern får man slita ordentligt om man ska ha upp den i 2:an utan koppling

Hur pass dom går upp på bakhjulet har inget direkt samband med hur kvicka dom är i rejs. Många faktorer som spelar in, bla svingens längd, hur vikten är placerad osv..

:arsele sälj aset ,får du rast av en fazer måste det vara fel antingen på din hoj eller den som kör,enklare o byta hoj än byta ut dig.......
gsx1000r-01 skrev:
jag har en gsxr1000 -01 men jag blir lite efter mot en fazer 1000 -02 om man börjar vid rullande 100km/h....... är det nå fel på min hoj??
jag är ca 25kilo tyngre men min hoj är ju 40 kilo lättare... det kan väl inte vara rätt??

jo jag vet att det är mycke som spelar in men min hoj ska ha 160,5hk och väga ca 170 kilo en fazer har 143hk och väger 208kg att fazern går fortare 0-100 kan jag förstå för att det är lite anna utväxling på dom men jag tycker ju att min borde dra den ganska tydligt från 100km/h!!

Fazern har helt enkelt en utväxling som är mer anpassad för de farterna. Efter 200 km/h kör du ju om och förbi honom. Fazerns vridmomenttopp och utväxling ger en fördel i de registren. Precis på samma sätt som den senaste SAAB 9-5 Turbo-hejsanhoppsan kör ifrån en Porsche Carrera i samma farter men får stryk efter det.

Goodstuff skrev:
Fazern har helt enkelt en utväxling som är mer anpassad för de farterna. Efter 200 km/h kör du ju om och förbi honom. Fazerns vridmomenttopp och utväxling ger en fördel i de registren. Precis på samma sätt som den senaste SAAB 9-5 Turbo-hejsanhoppsan kör ifrån en Porsche Carrera i samma farter men får stryk efter det.

jag hoppas att det är det så att det inte är nå fel på min hoj.... men vi testade en gång att dra när jag körde fazern och han min och då dgor min ifrån... kan det spela stor roll att jag är 20cm längre och väger nästan 30kilo mera?? :dummer

hur som helst så har jag beställt ett bolt on och ett 2 kuggar atörre bakdrev nu för det här gillar jag inte......

Förmodligen så vinner GSXRen totalt sett från alla farter förutom 0 om föraren använder rätt växel. I 100 är det ettan!

//jaG

Goodstuff skrev:

Zeb_Macahan skrev:
Förmodligen så vinner GSXRen totalt sett från alla farter förutom 0 om föraren använder rätt växel. I 100 är det ettan!

//jaG

om jag använder ettan i 100km/h så går det inte att hålla nera framhjulet vid fullt gaspådrag.....

men nog tror jag att du har rätt den borde ialla fall ta den i allt föutom från noll men man blir ju lite orolig att det är nå fel på den.....

gsx1000r-01 skrev:
om jag använder ettan i 100km/h så går det inte att hålla nera framhjulet vid fullt gaspådrag.....

men nog tror jag att du har rätt den borde ialla fall ta den i allt föutom från noll men man blir ju lite orolig att det är nå fel på den.....
Visst är det fel. Men inte på hojen.

Jodå, det går utan att det går överstyr.. att det lättar gör ju inget...

Jag kan fullgasacca med min utan att slå över på ettan och jag har mer effekt och lägre vikt än dig i samma chassi!

Allt handlar om teknik!

//jaG

gsx1000r-01 skrev:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman