gsx

caiaman

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
honda varadero xl 1000
tja ba undrar om det är någon som vet vad det är för tändsystem på en suzuki gsxr 750 -85 typ cdi eller ej. Jag funderar på att köpa ett x med säljaren påstår att spolarna är paja. Vill bara veta innan jag köper en till skojhoj. :rolleyes:

caiaman skrev:
tja ba undrar om det är någon som vet vad det är för tändsystem på en suzuki gsxr 750 -85 typ cdi eller ej. Jag funderar på att köpa ett x med säljaren påstår att spolarna är paja. Vill bara veta innan jag köper en till skojhoj. :rolleyes:

Ring AVA mc och plåga dom på telefonen, dom ser det i sin dator. Kan vara en idé att kolla vad tändspolarna kostar, dom brukar inte vara gratis

Det är inte CDI (capacitive discharge ignition) utan en gammal vanlig transistoriserad tändning där man i princip har ersatt brytarspetsarna med en magnetpickup istället. Tändspolarna från vilken luft/oljekyld gsxr/bandit som helst passar. Jag tror inte spolarna är paj utan tändstiften är sura och behöver brännas av. Det är väldigt sällan en tändspole pajar. Jag har ett par spolar ligger på hyllan.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back