GSX-R1000 vs Ferrari 360

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07
Idag hade jag ett litet roligt race med en Ferrari 360 :D
Det började med att jag såg nåt rött som drog iväg som fan på motorvägen en bit fram.
Kommer ikapp efter en bit när han blir hindrad av trafik, han släpperförbi mig, sen drar jag fullt upp till 290 på mätarn är tvungen att släppa av lite ner till 170 pga bilar sen drar jag upp den till 290 igen. Sväger sen in till höger och vänder mig om, han var en liten bit efter men hängde på ganska bra, enligt en kompis som snacka med han efteråt hade han haft 270-280 på mätarn.
Kul att det är nån sportbil som vågar raca lite :)

Har varit med om något liknande, men på en annan motorväg och en annan bil - en VOLVO V40! Begrep ingenting - en combi! Väl hemma kollade jag upp detta i o f sig ointressenta bilmärke och fick se att det fanns ett motoralternativ till denna modell med drygt 250 häst. Den var ganska pigg - nu kan man inte ens lita på gamla volvos.

jag racade mot en 360 Spider... men min motard!... iofs att han totalt ignorerade mig och inte ville racea.. men ändå det är tanken som räknas :crash

Jag o en polare (också rs125) rejsa faktiskt med en ferrari (typ)336(den som kom före 360).

.... vi hade inte en suck :(

kajlyl skrev:
Jag o en polare (också rs125) rejsa faktiskt med en ferrari (typ)336(den som kom före 360).

.... vi hade inte en suck :(

336? 355 menar du väll?
Eller en ännu äldre 348 kanske?

Jag satt och åt.. DÅ stormar ferrari killen in med FETE leendet o sätter sig brevid mig... Han trodde ju d var jag som rejsat (jag o polaren har samma hoj och skinnställ)... Men vi snacka ett tag,... Fan va cool han va.. Nästan lika PIMP som mig *asg*

En tabben va ju att jag inte fråga om en provtur..

D visa sig att han kört mc i ca 15 år.. Alla sporthojsvärstingar som går att uppbringa typ.. Så d va la för gammla minnen han ville leka lite...

end of story.. Tung gubbe som våga trycka på pellen med en splitter ny ferrari iallafall... gav han mkt credd för det!!!!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti