Gsx-r K8

" För många upplevs detta som en risk som inte ens existerar, vägarna är ofta breda, men när du ivrigt påbörjar en omkörning av 3 bilister med ett mötande fordon långt borta, på en smal väg på landsbygden och sitter på en snabb hoj kan ivern och den kraftökning som den ev resulterar i leda till en plötslig linjeförskjutning, hur stor den är beror på avståndet till fordonet (vilken indirekt bestämer lutningen du gör på hojen när du tar dig ut i den mötande filen), hur tidigt accelerationen görs och hur stark den är. Vem som helst kan missbedöma sådant här, men de som redan upplevt sådana här situationer ökar avståndet till nästa gång, rör sig försiktigare ut i mötande fil i fortsättningen och är medvetna om att linjen är mycket viktig vid omkörningar på smala vägar med stark hoj. Avkörningar som resultat av detta sker rätt ofta i trafiken särskilt när föraren har en medpassagerare eftersom det tar längre tid att korrigera situationen när man har en medpassagerare på hojen. "

"Den handlar om hur viktigt det är att hålla linjen när man sitter på en hoj, alltid hålla den optimala linjen på vägen för att aldrig åka av den. Den här tråden handlar om hur man håller linjen omptimal genom en omkörning och hittills har två parametrar lyfts fram som väsentliga: avståndet till objektet framför och gashanteringen. Om avståndet till objektet är för lågt och gasningen för hög blir det för hög fart i riktning emot diket och då är det svårt att färdas på en optimal linje genom omkörningen. Om man istället påbörjar omkörningen med tillräckligt stort avstånd till objektet framför och dessutom håller jämn gas behåller man linjen genom utförandet. Skillnaden är att hållas på vägen eller åka av den."
 
" För många upplevs detta som en risk som inte ens existerar, vägarna är ofta breda, men när du ivrigt påbörjar en omkörning av 3 bilister med ett mötande fordon långt borta, på en smal väg på landsbygden och sitter på en snabb hoj kan ivern och den kraftökning som den ev resulterar i leda till en plötslig linjeförskjutning, hur stor den är beror på avståndet till fordonet (vilken indirekt bestämer lutningen du gör på hojen när du tar dig ut i den mötande filen), hur tidigt accelerationen görs och hur stark den är. Vem som helst kan missbedöma sådant här, men de som redan upplevt sådana här situationer ökar avståndet till nästa gång, rör sig försiktigare ut i mötande fil i fortsättningen och är medvetna om att linjen är mycket viktig vid omkörningar på smala vägar med stark hoj. Avkörningar som resultat av detta sker rätt ofta i trafiken särskilt när föraren har en medpassagerare eftersom det tar längre tid att korrigera situationen när man har en medpassagerare på hojen. "

"Den handlar om hur viktigt det är att hålla linjen när man sitter på en hoj, alltid hålla den optimala linjen på vägen för att aldrig åka av den. Den här tråden handlar om hur man håller linjen omptimal genom en omkörning och hittills har två parametrar lyfts fram som väsentliga: avståndet till objektet framför och gashanteringen. Om avståndet till objektet är för lågt och gasningen för hög blir det för hög fart i riktning emot diket och då är det svårt att färdas på en optimal linje genom omkörningen. Om man istället påbörjar omkörningen med tillräckligt stort avstånd till objektet framför och dessutom håller jämn gas behåller man linjen genom utförandet. Skillnaden är att hållas på vägen eller åka av den."

Fantastiskt bra! Men vad har hänt med hans trådar? Har sökt på hans namn men får inte upp nått ..
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top