Gsx-R K8 med powercommander 3 usb mappad/bänkad

knetulf

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
BMW S1000RR
Hämtade min nya gsx-R K8 med powercommander 3 usb mappad/bänkad också och med ett yoshimura kolfiber. Med det fick dom ut 179,61 HK på bakhjulet och runt 200 i motorn trodde dom. Är det acceptabelt eller bör man sätta på KN-filter eller göra något mer? Den går ju hur bra som helst original och nu är det ju helt sjukt :D :D
Eftersom dom på verkstaden bytte från original till ett enkelt yoshimura slipon så hänger det som en kontakt från det röret, är det till katalysatorn eller något och varför hänger den där? Borde inte den sitta i någon kontakt och om inte så sitter katalysatorn i originalsystemet baktill eller?

Last edited:
knetulf skrev:
Hämtade min gsx-R K8 med powercommander 3 usb mappad/bänkad också och med ett yoshimura kolfiber. Med det fick dom ut 179,61 HK på bakhjulet och runt 200 i motorn trodde dom. Är det acceptabelt eller bör man sätta på KN-filter eller göra något mer? Den går ju hur bra som helst original och nu är det ju helt sjukt :D :D

Borde de inte veta hur mkt du har då de har bänkat den åt dig?! :gnissla

Inget illa menat. Vore ju tråkigt om du inte får full valuta för det du betalat. Men kul att du är nöjd med resultatet!:)

Borde de inte veta hur mkt du har då de har bänkat den åt dig?! :gnissla

Inget illa menat. Vore ju tråkigt om du inte får full valuta för det du betalat. Men kul att du är nöjd med resultatet!:)
De mäter ju på bakhjulet, vilket är det som är intressant, och där vet de hur mycket den ger. Sedan kan de ge en uppskattning av vad det motsvarar på motorn, så att folk ska få lite fler skrythästar för att jämföra med skrytsiffrorna från fabrik. Inget konstigt med det.

:) ok. Det var ju försäljaren som pratade och han visade lappen från bänkningen men precis som Mort skriver så är det på bakhjulet och 113,64 i vrid tror jag det stod. Det ligger här någonstans.
Men han ville inte ha några frågor utan bara över med alla papper och så vidare till nästa kund. Men jag är sjukt nöjd i alla fall. Men KN-filter är det lönt att lägga en tusenlapp på det? Nu när dom har bänkat och så ska man inte ladda hem färdiga mappar då som en del gör som inte bänkat eller? Är inte så haj på det här som ni märker, men man lär sig ;)

Hade nog inte gjort nåt mer med hojen nu om jag vore du. Själva grejen med bänkning och mappning är väl att insprutet justeras med hojens gällande spec, dvs i ditt fall slip-on. Om du sätter dit ett KN-filter så måste du ju mappa igen för optimal prestanda.

Att ladda ner mappar verkar jävligt onödigt, nu när du har fått den injusterad i bänk :va

Så sant som det är sagt. Satt och kollade på dynojets hemsida och dom har ju en hel del grejor till som man kan bygga på den här PC3. Fast det kostade lika mkt till och en bänkning igen var tvunget. Tack för svaren.
Läggdags

Var nog lite snabb när jag läste första gången, har läst igen och nu hänger jag med. Men tack för påpekandena! :tummenupp

Håller med om att det är bekhjulshästarna som är intressanta.

:) ok. Det var ju försäljaren som pratade och han visade lappen från bänkningen men precis som Mort skriver så är det på bakhjulet och 113,64 i vrid tror jag det stod. Det ligger här någonstans.
Men han ville inte ha några frågor utan bara över med alla papper och så vidare till nästa kund. Men jag är sjukt nöjd i alla fall. Men KN-filter är det lönt att lägga en tusenlapp på det? Nu när dom har bänkat och så ska man inte ladda hem färdiga mappar då som en del gör som inte bänkat eller? Är inte så haj på det här som ni märker, men man lär sig ;)

Nej, det är inte alls säkert att du får fler hästar med ett K&N.
Men visst, under fart och trycksatt luftburk KAN det kanske ge lite till.
Körde bänkaren med trycksatt luftburk? (fläktslangar riktade mot luftintagen)
Och sen hade jag kanske inte köpt just K&N som är så vansinnigt dyra, det finns ju en handfull leverantörer av hi-flowfilter.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8