GSX-R går dåligt på fullgas

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Jag har en GSX-R 750 -00 som går dåligt på fullgas. Anledningen till att jag uppmärksammade problemet är att jag låg en längre stund på maximalt gaspådrag på hög växel för att testa elasticiteten och jag märket till min förvåning att cykeln gick bättre om jag inte gav helt fullt, utan höll tillbaka någon millimeter på gasen. Det kändes dessutom som om den ryckte lite och hade sig. Jag trodde först att det berodde på en blinkande soppalampa så jag åkte och tankade. Det blev väl kanske något bättre, men jag kunde utan problem känna samma skillnad.

Cykeln var inne på ventilkontroll här i veckan, men jag kan inte säga om felet uppstått före eller efter eftersom jag sällan ligger på fullgas på gatan. När jag körde bana sista kan jag dock inte påminna mig om att det var såhär.

Vad kan nu detta bero på?
Har meken monterat något slarvigt och den suger tjuvluft?

Tydligen måste man även släppa på diverse gasvajrar under proceduren och jag vet inte om detta kan påverka? Under tanken där gasvajrarna vrider spjällen sitter ju ett antal justerskruvar.

Denna cykel har ju trots allt varit med några år, kan det vara så att soppafiltret i pumpen satt igen?

Denna modell skall ju även ha problem med "vajrarna till sekundärspjället" enligt en del tidningar. Hur märker jag om jag har problem med dessa? Kan detta vara ett av symptomen?

Munstycket är för litet om den går bättre på 3/4 gas än fullt, generellt sett.

Liiite knepigt att byta på en insprutare :), men det är ju kanske en indikation på att den får för mycket luft.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing