GSX-R Fighterprojekt!

Nu har jag äntligen fått i motorn i hojen med!
Så nu börjar det likna en mc igen.

Detta blir nog de sista helhetsbilderna innan tävling SSTYA2006 är avklarad i maj! Så håll till godo! Och kom gärna med förslag på förbättringar!

Nu ska jag bara få motorn att hosta igång med. Den är lite tjurig.
Ettans cyl. får inte bensin och en packbox bakom givaren till tändningen har torkat ihop och läcker olja:mad: Så om någon har en idé om varför ettan inte får bensin så får de gärna dela med sig! Förgasarna är rengjorda och det mesta är kollat. :confused:
Motorn visar inga tendenser till att vilja tända utan skjuter mest :(
Men, men det får bli morgondagens problem. Det är ju lördagkväll!

:fyllisar på er!
/ Olle

Last edited:
Nu har jag varit ute och rengjort ettans förgasare igen. Inget är uttorkat, membranet är frächt, bensinen rinner ner i flottören osv. MEN ettan får fortfarande ingen bensin. Och alla ljud man får ur motorn är pang-pang. :confused:
Någon som har en idé om vad det kan vara? Jag är själv tom på idéer just nu :va

/Olle

Tycker bågen ser grym ut, håller med föregående om att den lampan är aningen avtändande, det blir bra med ett byte efter besiktningen. Sen tycker jag personligen att du ska lackera staget till bakramen i samma färg som övriga ramen men det kanske är inplanerat.

Keep on the good work!!

/Bergis

:yoparty kommer nog bli skit snygg när du får på lite färg och får byta lycktan ifram :tummenupp

Wiseguy skrev:
Låter som om munstycket skulle vara tilltäppt. Har du blåst rent med tryckluft ?

De är rengjorda idag. Det är därför som jag tycker dessa symtom är så lustiga.
Ettans förgasare hade ingen skit i munstycken och var fräch i övrigt. Nålarna är något slitna men det borde väl bara göra att det kommer med bensin?
/ Olle

Bergis skrev:
Tycker bågen ser grym ut, håller med föregående om att den lampan är aningen avtändande, det blir bra med ett byte efter besiktningen. Sen tycker jag personligen att du ska lackera staget till bakramen i samma färg som övriga ramen men det kanske är inplanerat.

Keep on the good work!!

/Bergis
Tack!! Ska se om jag kan fixa en bild med den alternativa lampan. Den är snygg( i mitt tycke)
Det mesta på hojen skall lackeras om. Så fort jag får igång härket!! :mad:
/Olle

T.KORPE skrev:
:yoparty kommer nog bli skit snygg när du får på lite färg och får byta lycktan ifram :tummenupp

Tack :)

trevlig hoj, framlampan är som tidigare sagt ganska avtändande.
ett tips är att kolla ventilerna i ettans sylinder. kanske där det är stopp.

Jag har inte hunnit göra något efter jul. Massor i skolan plus en gipsad handled:(
Men jag blev av med gipset idag!! och ska fixa mer uppdateringar så snart jag kan!!
/ O

Nu har jag äntligen fått lite tid i garaget!
Och jag fick liv i gamla bettan! :) Är ruskigt glad åt det, då detta var min första större motorrenovering!! Tack till A. Brink för hjälpen.

Så nu ska den plockas ner igen och lackeras. Lägger upp en PS bild på lacken imorgon! Nu blir det :fyllisar
Ha det fint!/Olle

Mr.PB skrev:
ja lägg upp en bild på den alternativa framlampan så man får se:)

En bild på den alternativa lampan ser du här.
Dock så skall den få ett hus, fästen och ev. en "flyscreen".

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=78977&stc=1

/Olle

SkogsOlle skrev:
Nu har jag äntligen fått lite tid i garaget!
Och jag fick liv i gamla bettan! :) Är ruskigt glad åt det, då detta var min första större motorrenovering!! Tack till A. Brink för hjälpen.

Så nu ska den plockas ner igen och lackeras. Lägger upp en PS bild på lacken imorgon! Nu blir det :fyllisar
Ha det fint!/Olle

En bild på den alternativa lampan ser du här.
Dock så skall den få ett hus, fästen och ev. en "flyscreen".

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=78977&stc=1

/Olle

gör nåt at framskärmen också.den e lite tråkig.klipp den ,minska den eller nåt.vad vet jag. annars så gillar jag hojen :tummenupp bra jobbat!!

crazy martin skrev:
gör nåt at framskärmen också.den e lite tråkig.klipp den ,minska den eller nåt.vad vet jag. annars så gillar jag hojen :tummenupp bra jobbat!!

Tack ska du ha!
Allt det kosmetiska skall ses över nu när jag vet att det maskinella är ok. Den har ju stått still i snart 2 år! Men det kommer!
/ Olle

SkogsOlle skrev:
Här kommer en PS-bild på en ev. lack.
Kom gärna med synpunkter!
/Olle
Stenhårt! På med ensitscuts så blir det biff!

Testa att invertera färgerna på fälgarna. Alltså, skifta plats på rött och vitt!

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025