GSX-R Fighterprojekt!

Låt något annan person kika i manualen och kontrollera utan att du står och pekar och förklarar sakers ting. Dvs låt den andra personen klura ut om det är rätt eller fel enligt manualen.

Enklaste sättet att veta om det står rätt... är att förstå alla sakers inbördes inverkan och du kan verkligen kan säga att du VET (och inte bara säger "det bör nog vara så") att det sitter rätt.

SkogsOlle skrev:
Jag har nu satt ihop toppen o monterat kammar etc enligt mekhandbok.
Men eftersom att det är första gången jag gör detta så är jag givetvis inte säker på att det är 100% rätt. :3freak
Jag läste nån annanstan på forumet att en kugg "fel" på kamkedjan, gör 18 grader? på kamtimingen. Och skulle detta vara fallet så går det ant. åt helvete vid uppstart.

Finns det något bra knep att kolla så att allt är rätt? Har inte tillgång till mätklocka, och det är därför jag frågar.
Om det inte går att kolla utan klocka så får jag försöka låna av någon.

Tacksam för svar :)
/Olle

andersbrink skrev:
Låt något annan person kika i manualen och kontrollera utan att du står och pekar och förklarar sakers ting. Dvs låt den andra personen klura ut om det är rätt eller fel enligt manualen.

Enklaste sättet att veta om det står rätt... är att förstå alla sakers inbördes inverkan och du kan verkligen kan säga att du VET (och inte bara säger "det bör nog vara så") att det sitter rätt.

Skall sätta farsgubben på att ta en kik då. :)
Men för att vara på den säkra sidan så ska jag ragga reda på en mätklocka och kontrollera det ordentligt, nästa gång man har tid att meka lite! Vintern är ju lång :rolleyes:

Ytterligare en fråga: Vilket ventilspel gäller på en spis från 89? 0,15 på insug o 0.20 på avgas?
/o

Last edited:
Provmonterade(dubbelhäftande tejp :rolleyes:) styret idag! Var tvungen att få en lite bild av hur det kommer se ut!! :tummenupp

Det kan nog bli bra!! Ska få upp det lite högre!
Provade även med Gasket remover på fälgarna. Fungerar toppen. Bara att skölja av färgen :)
God Jul!
/Olle

Ser bra ut det dära : )

Ser bra ut det dära!
:tummenupp

SkogsOlle skrev:
Provmonterade(dubbelhäftande tejp :rolleyes:) styret idag! Var tvungen att få en lite bild av hur det kommer se ut!! :tummenupp

Det kan nog bli bra!! Ska få upp det lite högre!
Provade även med Gasket remover på fälgarna. Fungerar toppen. Bara att skölja av färgen :)
God Jul!
/Olle

Ytterligare en uppdatering! Resultatet av en dag i verkstaden...

Renthalstyre monterat, fästen till lampa och ett fäste till nummerplåt.

Last edited:
Sukalimpan skrev:
du måste pimpa skylthållaren lite!

Pimpa? På villket sätt? Alla idéer och funderingar uppskattas. :)
Personligen så gillar jag när det ser "rent". Dock så ska det dit blinkers och lite skyltbelysning innnan den är klar.

/Olle

Tycker också att du ska hålla skylthållaren "ren" från massa krimskrams..
Har du införskaffat någon miniregskylt?

*Foxen* skrev:
Tycker också att du ska hålla skylthållaren "ren" från massa krimskrams..
Har du införskaffat någon miniregskylt?

Precis :tummenupp . Det är orginalskylten som sitter där nu. Får se om jag byter.
Var och införskaffade två dioder som "sitter fast" i en m6 bult idag. Tänkte använda dessa som skyltbelysning.
Har även lagt "grunden" till lacken. Blev helt ok, trots att det bara var ett test. Bilder kommer! :)
/Olle

Testar lägga ut frågan här innan jag startar en ny tråd.
Någon som vet om insugsgummin från en Gsxr 1100 -90 passar på en 750 från 89?? Tacksam för svar.
/Olle

SkogsOlle skrev:
Testar lägga ut frågan här innan jag startar en ny tråd.
Någon som vet om insugsgummin från en Gsxr 1100 -90 passar på en 750 från 89?? Tacksam för svar.
/Olle

Nix dom stämmer inte riktigt, om det är 89 750 gummin som du behöver så vet jag av ett par som är tillsalu.

DirtyLopez skrev:
finfin! :banana men jag tycker inte den där framlampan sitter så bra..... :va

Hur menar du? Alla förslag och idéer på förbättringar är intressanta :tummenupp
Det blir lätt att man själv stirrar sig blind och inte ser det uppenbara!!
/Olle

Hmm, Antar att du ska lacka den svart (framlampan)?
Kanske leta redare på en mindre "enduro" framlampa annars?
Skulle se lite mera elak ut då tror jag : )

ReDan skrev:
Hmm, Antar att du ska lacka den svart (framlampan)?
Kanske leta redare på en mindre "enduro" framlampa annars?
Skulle se lite mera elak ut då tror jag : )

Den är redan svart :) Har inte hunnit ta bilder bara. Att jag använde just den lampan är för att den är E-märkt. Planer på annan lampa finns redan men det blir efter besiktning. :tummenupp
/ Olle

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!