Gsx-r 750

Mekkras

Halvskåning
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Såld....
Jag tog mitt kort för tre veckor sedan! :tungan

Så då var det bara att skaffa en hoj med.. Givetvis en sporthoj! Kikade på lite allt möjligt, cbr, ninja, ducati men fastnade för en GSX-R 750.. -00 I kanonskick.. Så jag slog till. Har nu haft cykeln i 4 dagar och tyvärr har inte vädret varit optimalt.. Och inte arbetstiderna heller för den delen! Men idag blev det den första riktiga turen. . .

Jag vaknade imorse och konstaterade att SMHI hade haft rätt för en gångs skull! Solen sken, vägen var torr och det blåste sådär lagom mycket... Äntligen!!! Jag sträckte på mig, och gick ner för att laga en kopp kaffe.. Åkte upp och köpte ett par bullar på bageriet.. Nygräddat bröd med en skiva ost och dansk marmelad, Kaffe, SR P4 och dagens blad.. Det är en utmärkt start på vad som skulle bli en fantastisk dag!
Så snart jag var färdig mummade jag till mig lite och sen var det dags! Jag drog på mig mitt nyinköpta skinnställ och njöt av lukten från läder och det där behagliga knarrandet.. När jag var färdig knallade jag ut till garaget och rullade ut hojen. Tändingen på.. kopplingen in, choken på.. Bara att trycka på knappen. Startmotorn drog runt och hon tände på alla fyra direkt! Vilken känsla.! Nu var det bara att vänta tills hon värmt upp sig lite.. Solens guldgula anlete verkade vända sig till mig direkt och jag njöt av värmen! Jag satte mig grensle över pärlan och smekte henne över tanken.. -"Nu" sa jag till henne, "Nu är det dags!" Choken ur, koppling in, ettan ner. Jag vred sakta på gasen.. Reaktionen var total. ...släppte sakta kopplingen och gled ut till utfarten. Kolla höger, sen vänster. Vägen var fri, jag var själv med min alldeles egna hoj.. Ett stilla leende drog över mina läppar, jag gasade till och drog iväg, 142 hästar slungade mig mot horisonten.. Resten är historia!
Jag har omdefinierat begreppet kärlek.. Jag är så jävla biten!!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla