marten_larsson
Mårten
Tog körkort till begränsad tung igår och började direkt efter hemkomst att ta bort strypbrickorna. Efter några timmars mekande var hojjen äntligen en del igen skulle bara tankas. Testade gasa på lite på tvåan precis utanför huset med halv choke (glömde att den va på) och varvade upp den till 10-11 000 varv. Efter det gick den lite konstigt, trodde det hade å göra med det men efter 5-600m så dör motorn helt. Först trodde jag det var soppatorsk så jag tankade såklart (var nästan framme vid macken) men den ville fortfarande inte starta så jag fick putta hem den.
Trodde först att det var stiften som blivit kassa (har bytt dom en gång innan redan, den ville inte starta då heller men efter bytet startade den snällt som vanligt) men efter ett byte nu, hjälpbatteri och en hel del startgas i luftburken så vill den inte ge ifrån sig mer än några puffar.. Vad e det för fel?! Min lillebrorsa (som kan en hel del) tyckte tändkablarna va i usel kvalitet men det har ju funkat innan... Det kommer gnista så det måste väl vara bränsletillförseln men då borde den ändå startat med startgas, right?
Sunkigt som fan att va "inspärrad" med en mc som inte vill starta nu när man äntligen får köra ensam lagligt
Trodde först att det var stiften som blivit kassa (har bytt dom en gång innan redan, den ville inte starta då heller men efter bytet startade den snällt som vanligt) men efter ett byte nu, hjälpbatteri och en hel del startgas i luftburken så vill den inte ge ifrån sig mer än några puffar.. Vad e det för fel?! Min lillebrorsa (som kan en hel del) tyckte tändkablarna va i usel kvalitet men det har ju funkat innan... Det kommer gnista så det måste väl vara bränsletillförseln men då borde den ändå startat med startgas, right?
Sunkigt som fan att va "inspärrad" med en mc som inte vill starta nu när man äntligen får köra ensam lagligt