GSX-R 750 RK Yoshimura replica projekt klar !

DubbelR

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
ZX7RR-96, ZX7RR-97GSX-R750RK- 89, ZXR750RR-94 GSX-R 7/11 Harris F1
Hallå allihopa.

Nu är min GSX-R 750 RK från 1989 nästan 100 % färdig, jag väntar bara på bakskärm,framskärm, yosh side covers som är hos lackeraren (vita) & en helt ny sadel som är på väg från USA.

Projektet började 2004 och de tidsenliga race delarna har tagit en stund att lokalisera. USA, England, Frankrike mfl länder har fått bistått med delar.

Målet var att bygga den som en tidsenlig Yoshi hoj från 89-92 Eran.

Motorn är 830 cc ex Rene Rasmussen Superbike motor GSX-R 750 RK från 1989 med kittillbehör såsom torrkoppling,lättad bal vev, carillostakar, Cosworth kolvar, Portad, Yoshi st 3 kammar med fjädrar & titanretainers.

Öhlins, Marvic, isr i bak, Yoshimura/Kayaba gaffel inkl Yoshi clip on, Magnesium kit gaffelkronor, Marchesini, Nissin kit skivor mm i fram.
Kåpor är orginal RK, skaärmar är Airtech. Helt nuýtt elsystem med yoshi remote battery holder, Yoshi vent box, Yoshi kit varvräknare & tempmätare.
Yoshi kit tiotansystem (3,2 kg)mm mm mm.

Väger ca 190 kg körklar & reggad, ca 130 bakhjulshästar.

Jahaja många timmar blev det....väntar på provkörnings väder !

Se bilder.....lägger in flera när den är 100% testad !

mvh H Roos

Bifogat

• rr1.JPG
    rr1.JPG
    108.9 KB · Visningar: 283
  • rr2.JPG
    rr2.JPG
    74.4 KB · Visningar: 266
  • rr3.JPG
    rr3.JPG
    52.2 KB · Visningar: 250
  • rr4.JPG
    rr4.JPG
    111.1 KB · Visningar: 231
  • rr5.JPG
    rr5.JPG
    100.8 KB · Visningar: 196
  • rr6.JPG
    rr6.JPG
    88.9 KB · Visningar: 217
NICE, läcker liten sak det där, har själv jagat rätt på en yoshimura racing motor från 89 som jag går igenom, även magnesium fälgar men du har helt klart kommit åratal före dvs att du har kommit till mållinjen medans mitt prijekt e i start gropparna o tiden blir allt mer komprimerad nu när man har tre barn, /kanske blir det en 18 års present ) men rysligt snygg hoj du har, du har möjligen inte lite bilder på hur dom såg ut original? maila gärna direkt.

Back