GSX-R 750 problem

jimjens1

jimjens1
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Billdal
Hoj
Ducati 748 00'a
Har problem med min gsx-r 750 från 89.
Den går fint tills den blir varm, sen vill den inte gå på tomgång. Den stannar om jag släpper gasen. Måste hålla liv i den genom att ge mycket gas. Kan det vara något med förgasarna :va
Är det någon som vet och kan hjälpa mig

Jim
 
Kom det plötsligt eller smygande. Hade du gjort något speciellt med hojen när det det började?
 
Det kom efter att jag hadde varit på en träff i sommras. Hojen var hårt lastad,men va fan det är ju inga problem med lite packväskor,tält,sovsäck och lite öl :hihi .
 
jimjens1 skrev:
Det kom efter att jag hadde varit på en träff i sommras. Hojen var hårt lastad,men va fan det är ju inga problem med lite packväskor,tält,sovsäck och lite öl :hihi .


du kan kolla soppa slangarna dom brukar bli mjuka när dom blir varma
dom brukar bli så när dom blir gammla...crill2
 
Vad är det för exakt symptom. Bluddrar den och lägger av eller spottar den och lägger av?

När du "blippar" på gashandtaget på tomgång, hänger den kvar i varv eller dyker den under "normalt" tomgångsvarv och lägger av? Om det är det sistnämda är den för fett justerad. Är det inget av endera... är det möjligen vatten i förgasarna. K-Sprit fixar det.
 
Hade typ samma problem, strax under förgasaren på vänster sida finns en svart ställ skruv som man kan ställa om lite throttle skruven , när den blir dålig så ger den fel blandning sitter en fjäder i slut änden av den när den blir dålig så kan den skruva om sig själv eller kolla vid gashandtaget om muttern lossnat där kan du också höja tomgången. Min ställskruv gick av och så fort jag stannade så dog hojen innan jag hittade felet, limmade ihop den och sen funkade den som den skulle . Hoppas det är det felet för det är ganska lätt att göra själv. :tummenupp
 
andersbrink skrev:
Vad är det för exakt symptom. Bluddrar den och lägger av eller spottar den och lägger av?

När du "blippar" på gashandtaget på tomgång, hänger den kvar i varv eller dyker den under "normalt" tomgångsvarv och lägger av? Om det är det sistnämda är den för fett justerad. Är det inget av endera... är det möjligen vatten i förgasarna. K-Sprit fixar det.

När den är kall är allt ok. När jag "blippar" på gashandtaget på tomgång,är allt
normalt.
Det är när den blir varm. (efter 5-10 min) som det blir problem. När jag ska
tex. ut från en korsning, måste jag ha jättehög tomgång annars lägger den av. Sen när jag börjar att köra ut från kosningen rycker och bluddrar den lite. Låter som att den går på 3 cylindrar tills den kommer upp i varv.(3-4000) Sen över 4000 varv funkar den bra. Konstigt :confused:
 
the blue skrev:
Hade typ samma problem, strax under förgasaren på vänster sida finns en svart ställ skruv som man kan ställa om lite throttle skruven , när den blir dålig så ger den fel blandning sitter en fjäder i slut änden av den när den blir dålig så kan den skruva om sig själv eller kolla vid gashandtaget om muttern lossnat där kan du också höja tomgången. Min ställskruv gick av och så fort jag stannade så dog hojen innan jag hittade felet, limmade ihop den och sen funkade den som den skulle . Hoppas det är det felet för det är ganska lätt att göra själv. :tummenupp

År det tomgångsskruven du menar?
Den har jag ställt på,men problemet är kvar. :huvet
 
sliponet

om det sitter slipon på så kan det vara så att den behöver justeras i bänk för att få rätt inställningar , kan bli som du beskriver oftast uppkommer det när hojen är varm den låter som den går på 3 burkar och om du gasar så tar det en liten stund innan den går rent, kan var jävligt jobbigt vid omkörningar när man ska dra på så bluddrar den och sen så kommer den. Är inte säker men det låter som om det kan vara det och då blir även tongången drabbad.
 
the blue skrev:
om det sitter slipon på så kan det vara så att den behöver justeras i bänk för att få rätt inställningar , kan bli som du beskriver oftast uppkommer det när hojen är varm den låter som den går på 3 burkar och om du gasar så tar det en liten stund innan den går rent, kan var jävligt jobbigt vid omkörningar när man ska dra på så bluddrar den och sen så kommer den. Är inte säker men det låter som om det kan vara det och då blir även tongången drabbad.
De där är jag jävligt tveksam till. Ett slipon på dessa hojar höjer knappast flödet så pass mycket att motorn behöver bestyckas om för att gå hyffsat(starta och gå rent). Dessutom har hans fel uppstått plötsligt, är det ombestyckning som krävs så borde den gått likadant hela tiden.
 
Vad AndersBrink skrev. Det kan också vara så att de inte sitter fast ordentligt. Jag monterade fel typ av munstycken och när jag bytte konstaterade jag att emulsionsrören inte var ordentligt fastskruvade.
 
HanneZ skrev:
De där är jag jävligt tveksam till. Ett slipon på dessa hojar höjer knappast flödet så pass mycket att motorn behöver bestyckas om för att gå hyffsat(starta och gå rent). Dessutom har hans fel uppstått plötsligt, är det ombestyckning som krävs så borde den gått likadant hela tiden.


Sitter ingen slipon på hojen. Allt är orginalt.
Jag tror det är det gummit som sitter på toppen av värje gassare som är sönder. Tror det har något med vacumet att göra.
 
Jag hade liknande problem med min 750 88:a.. Den gick bra när den var kall men när den blev varm gick den bara på 3cyl.. Tomgången blev konstig mm.. Det visade sig att spelet på en avgasventil stod fel.. Den gick klockrent efter justering.. Har du kollat kompet?? Lycka till.. :tummenupp
 
Back
Top