GSX-R 750 K8 tråden

Ja använde en hammare med träskaft och tryckte från andra hållet med handen, gick inte, sen när jag läste ditt meddelande tog jag en annan hammare och slog på den andre och fick slå rätt så ordentligt innan db killern åkte ut, men nu är den ute! tack för tipset.

Tja,

Jag har monterat helsystem på min hoj, är det någon som har mappat sin 750 med powercomander? Vad har ni för luftfilter? Vad får man ut på bakhjulet?

MVH Rasmus

Tja,

Jag har monterat helsystem på min hoj, är det någon som har mappat sin 750 med powercomander? Vad har ni för luftfilter? Vad får man ut på bakhjulet?

MVH Rasmus

Jag bänkade min hoj hos Honda city . fick ut 133HK på backhjulet orginal.

Vart har du köpt helsystemet ?

Om man även portar lite och byter till racekammar kan man få ut 150+ på slangen:tummenupp

Vet en firma i England som fått det.

Hej,
Jag närmar mig 600-mila-servicen och det skulle vara intressant att jämföra lite priser. Vad har ni betalat?
/Catherine

Edit: Har accepterat ett pris på 1600 kr inkl material (helsyntetsolja och filter). Verkar det ok?
- Det ingår inte i serviceschemat att byta filter, men rekommenderas ändå av många vid oljebyte.

Last edited:
Hej,
Jag närmar mig 600-mila-servicen och det skulle vara intressant att jämföra lite priser. Vad har ni betalat?
/Catherine

Edit: Har accepterat ett pris på 1600 kr inkl material (helsyntetsolja och filter). Verkar det ok?
- Det ingår inte i serviceschemat att byta filter, men rekommenderas ändå av många vid oljebyte.

Verkar j-t bra pris. Jag fick betala 2700 förra måndagen för just 600'a (helsyntet) servicen men det är stockholmspris. oljefiltret kostar ca 200:-, så det är försvinnande liten del av priset.

Jaha , då har man beställt Öhlins Bakdämpare TTX med hårdare fjäder.
Samt Öhlins framfjädrar och Öhlins Piston Kit till gixxern.

Får se nästa vecka om det är någon skillnad..

Colossus

Colossus

Blir intressant, vad gick kalaset på om man får fråga?

Colossus

Härligt!

När blir nästa bandag? Ska bli intressant att höra vad du tycker om dämparna.

MVH Rasmus

Har bytt framdrev nu från 17 till 16, helnöjd med resultatet. Det blev en kvickare och "busigare" känsla att köra, accet helt klart bättre! En (liten) nackdel är att det blev lite mer vibrationer i hojen. Ni som drevat ner, har ni också upplevt detta?

Har bytt framdrev nu från 17 till 16, helnöjd med resultatet. Det blev en kvickare och "busigare" känsla att köra, accet helt klart bättre! En (liten) nackdel är att det blev lite mer vibrationer i hojen. Ni som drevat ner, har ni också upplevt detta?

Det har alltid varit lite vibrationer runt 7000 om man håller jämn gas, jag har inte upplevt någon skillnad sen jag drevade om

Det har alltid varit lite vibrationer runt 7000 om man håller jämn gas, jag har inte upplevt någon skillnad sen jag drevade om

Hm, märkligt. Undrar vad det då kan vara. Jag har uppenbart mer vibrationer efter bytet. Alltså det är inte mycket, men definitivt mer än innan. Jag hade som du beskriver, fast vid ca 4500 varv. Nu har de värsta vibrationerna flyttat upp lite till 5000-5500 men även spridits lite mer runt omkring det varvtalet.

Hm, märkligt. Undrar vad det då kan vara. Jag har uppenbart mer vibrationer efter bytet. Alltså det är inte mycket, men definitivt mer än innan. Jag hade som du beskriver, fast vid ca 4500 varv. Nu har de värsta vibrationerna flyttat upp lite till 5000-5500 men även spridits lite mer runt omkring det varvtalet.

Kan hålla med om att det är lite märkligt, eftersom vibrationerna är på ett annat varvtal så kan det vara hastighetsrelaterat, är hjulen balanserade eller har du tappat balansvikter

Kan hålla med om att det är lite märkligt, eftersom vibrationerna är på ett annat varvtal så kan det vara hastighetsrelaterat, är hjulen balanserade eller har du tappat balansvikter

Ah, det är ju en möjlighet. Ska precis till att byta däck, så får se om det löser sig i och med det.

Nu är hojen klar med öhlins ttx bakdämpare samt öhlins framfjädrar och pistonkitt.

Hojen känns mycket lugnare och stabilare i högre farter.
Det innebär att man köra mycket fortare i kurvor. Mycket bättre fäste oxå .

Om det är värt pengarna , nja det får varje person avgör.
Men det är stor skillnad mellan orginal och öhlins grejer.

Jag har oxå fått hjlp att justera in fjädringen av Tommy på Effektbolaget.
Tack

MVH

colossus

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...