Gsx-R 750 k5

Mirregsxr750

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2014
Hoj
2005 GSXR 750
Tjena,

Har märkt att min hoj blir lätt varm när jag kör i stan, idag har det varit runt 20-25 grader varmt ute och så fort jag kör lite lugnare 0-50 km/h så ligger den runt 100 grader.
När jag sedan stannar och stänger av den så ser jag hur det börjar bubbla i "kylvätskehållaren" och vätska rinner ur slängen som sitter på toppen på vätskehållaren.

När hojjen sedan har blivit kall och jag startar den och kör en sväng så drar den inte tillbaka vätskan utan den pumpar ut vätska igen när jag kör lugnare och stannar.

Hade hål i kylaren för några dagar sen så då köpte jag ett medel man häller in direkt in i kylaren som ska täppa igen och det gjorde den, så det läcker inte ut någon vätska från kylaren.

Kan det vara att termostaten har gjort sitt eller någon annan som har en aning vad detta kan bero på?

Man ska väl kunna köra i stan och ligga runt 100-115 grader utan att den slänger ur vatten?

Tack på förhand!

/M

Det finns ofta en elektrisk kylfläkt som skall hjälpa till med kylningen i lågfart. Den styrs av en termostatbrytare vid kylaren. Om den eller fläkten är trasig då får du problem med kokning i varm miljö och låg fart.

Precis, kylartätning är inget att rek om man vill ha ordning på grejorna. Det sätter igen det mesta tyvärr.:brinnerup

så du hällde i ett medel som sa täppa igen... jojo... nog täpper sån skit igen allt...

Byt kylare innan det blir nå kokning och toppackningsbyte och skit...

sånt skit slår man i gamla buster-traktorn... inte en 15K rpm sporthoj...

Med vänlig hälsning

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...