GSX-R 750-98 tvärdog

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Var ute och körde ikväll,låg och marschade på en 150-160km/h då hojen plötsligt tvärdog och jag fick putta flera kilometer och lämna den hos mormor:huvet

Jag tror det har med soppan att göra för den startar men dör direkt om den får stå en liten stund,nån som varit med om detta förut eller har nått tips?eller om det är nått speciellt på denhär modellen som kan börja djävlas?

Ska ta hem hojen på släp imorgon och börja riva isär den,jag gissar att det blivit nått skit nånstans typ tätt i tanken så att soppan inte kommer fram iom att den verkar gå på alla cylindrar men stannar direkt.
Och nej jag har inte soppatorsk:D

Soppapump, skjutit slangen mellan pump och filter (i tanken), TPS.
I ungefär den ordningen. som joker; kamaxelgivare

trottelpositionsgivare sitter på högersidan på spjällhusen om det ser ut som på r1000 sitter med en torx ska kunna kollas med bygling av kontakten under kutsen visar i displayen isåfall,inte så enkelt att avluftningen till tanken är tät bara ?innan du rotar för mycket

ja, det är pumpen som "tjuter" till när du vrider om tändningen. kontrollera att filter och allting är i bra skick (sitter under/i tanken) och titta efter på elen att den är i bra skick, d.v.s. kontakter och liknande. jag hade ett litet problem på min att kontakten/dödaren vid stödet hade blivit känslig tack vare att stödets fjäder hade blivit lite slapp med tiden, så testa så att den glider mjukt och fint och att den inte glappar.

MVH Phille

Jag har hittat felet! Slangen mellan pump och filter i tanken hade lossnat, ska skruva dit tanken igen och provstarta när jag får nån som kan hjälpa till att sätta dit den...Tack för all hjälp!:tummenupp

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul