GSX-R 750 -98 Fördelar samt nackdelar?

Speedy84

STENHÅRD MC
Gick med
12 May 2006
Hoj
GSX-R 1000-03 GSX-R 750(såld)
Ja man har ju skaffat sig en hoj nu tillslut. Har skaffat mig en GSX-R 750 -98.
Undara om det är nån som vet lite mer om den.. Vad det finns för fördelar och nackdelar. Om det finns nått man bör tänka eller har lite extra koll på. :confused:

Speedy84 skrev:
2156015 Ja man har ju skaffat sig en hoj nu tillslut. Har skaffat mig en GSX-R 750 -98.
Undara om det är nån som vet lite mer om den.. Vad det finns för fördelar och nackdelar. Om det finns nått man bör tänka eller har lite extra koll på. :confused:

Var nogrann med att kolla oljan ofta. Den kan skvälpa i sig en del om kolvringarna är dåliga. Lite olja = maskinhaveri = dyrt.

Mvh

E.R. Faren :rolleyes:

bakhjul

kör du för länge på bakhjulet får inte veven någon smörjning, då skär den....bara så att du vet...är åtg på -02 och uppåt.....

scubasteve skrev:
2156088 kör du för länge på bakhjulet får inte veven någon smörjning, då skär den....bara så att du vet...är åtg på -02 och uppåt.....

Hehe hmm är inte så erfaren om man säger så. Håller på att ta kortet och har skaffat den här hojen som första hoj.

Red skrev:
2156082 Var nogrann med att kolla oljan ofta. Den kan skvälpa i sig en del om kolvringarna är dåliga. Lite olja = maskinhaveri = dyrt.

Mvh

E.R. Faren :rolleyes:

vad har du för årsmodell? min är ju 98 och har insprut. du har inte haft nått probelm med det? om du har en nyra alltså..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg