GSX-R 750 -98-99 vs Honda CBR900RR -97-98

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Hej.

Sålde min FZR600 igår och sitter och kollar på blocket efter ny. Och såklart en sporthoj igen.

Har varit inne på GSX-R 750 årsmodell 98 till 99 och Honda CBR 900RR och dom ligger i samma prisklass. GSX-Rn har jag fått en känsla för hur den är, lite mer racing, men hur CBRn är har jag ingen aning. Så vad folk tycker hur den är.

Prisintervallen har jag satt mellan 30k till en 40k.

Är även öppen för förslag inom min prisintervall :)

Även TL, det här kan bli en lång tråd.

jo men r6an är väll ungefär samma storlek/stuk som cbr600 och gsxr 750. Han verkar ju villja ha en lite mindre, smidig hoj.

OJ läste fel, trodde de stog CBR 600, var inget...

vill man ha bra med kraft så är det väll cbr900 kan jag tänka mig om man tittar på sifrorna

Har ägt både GSXR -97 och CBR 900 -97.
Jag skulle välja CBR för att slippa varva 13tusen för att få effekt.
Effekten i CBR 900 är väldigt lätthanterad, precis som resten av hojen är för sin ålder.
Dessutom är CBR jäkligt mkt snyggare än GSXR :)

Känner en som har en svart cbr 900 anno 1998 som är till salu, men min är ju det oxå..:D l

Effekten i CBR 900 är väldigt lätthanterad, precis som resten av hojen är för sin ålder.

Jag instämmer helt!
Jag körde en CBR 900 -95 i 4 år och var hel nöjd med den.

Eller så köper du Ducati på en gång så slipper du byta igen :rolleyes:

GSX 750R alla dagar i veckan om du är ute efter att köra lite bana.
Vanlig vägkörning CBR 900 alla dagar i veckan.
Har ägt 750-98 och 900-98.
Tycker att det var bättre markfrigång och klipp i 750. Men skulle jag uteslutande rulla landsväg så är 900 ett bättre val med tanke på körställning och kvalite.
Tack för mig:tummenupp

WORD! :yoparty
Jag är grymt nöjd med min Fireblade -98. Vacker, bra vrid från botten för finåkning och man kan endå få den att gå som en skållad iller utan problem.
Sittställningen funkar även bra för touring.
Kan starkt rekommendera ett köp. Man får mycket hoj för pengarna.

Tack för alla svar och tips :)

Har tänkt att köra några smc kurser och en del banåkningar nästa år.
Har nästan förståt att om man ska köra lite bana är det GSXRn pga av bättre chassi.

Visst finns det R1:or inom prisintervallen, men vill helst inte gå på en litershoj direkt, utan spara den karamellen tills jag blir äldre.

Tänkte mest att eftersom du haft en 600 var det kanske läge att känna på lite mer kraft mellan benen... :)

Det var inte länge du behöll min gamla fzr? :) . Och jag valde ju som du vert gsxr750in efter fzr och hade gjort samma val idag igen om jag hade fått välja, klockren hoj på alla sätt och vis, cbr är touring.
750in är lite som en 600cc fast med mer mos, smidig och varvvillig men ändå fullt kapabel till att åka längre sträckor.

Det var inte länge du behöll min gamla fzr? :) . Och jag valde ju som du vert gsxr750in efter fzr och hade gjort samma val idag igen om jag hade fått välja, klockren hoj på alla sätt och vis, cbr är touring.
750in är lite som en 600cc fast med mer mos, smidig och varvvillig men ändå fullt kapabel till att åka längre sträckor.

Nja, men långt om vi säger så =) Hann med 900 mil denna sommar på den.
Jo exakt, jag vill fortfarande ha smidigheten från en 600cc, men med större motor.

Låter som det är en GSXR750 jag vill ha.

grattis till en fin hoj=) . Va fick du ge för den? funderar på sälja min men vet inte riktigt vilken prisklass de ligger i nu.

grattis till en fin hoj=) . Va fick du ge för den? funderar på sälja min men vet inte riktigt vilken prisklass de ligger i nu.

tacktack =) Fick den för 27k, riktigt bra pris, dom andra på blocket låg runt 32-38k ungefär. Har hunnit avverkat 15 mil sen igår, även fast man känner av dom 108:a bilmilen från igår :D

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!