GSX-r 750 96:a går ryckigt

Nysrogh

GSX-R
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Jörlanda
Hoj
-96 Suzuki gsxr-750
Tjenare!
Jag har en ny servad gixxer som går ryckigt som fan ända upp till 6000 varv på jämn gas, försvinner dock när man gasar ordentligt. Förgasarna är rengjorda och synkade på verkstad. Har även nya nålventiler. Dessutom har hojen en tendens till att avlida vid gaspådrag om man inte håller hyfsat varvtal...typ 4000 från början. Sen tycker jag att det lite väl dåligt drag i hojen tills man kommer till typ 11000 varv, då går den som satan. Kan verkstan ställt in förgasarna fel, eller har jag ett tändningsproblem? Vägrar gå tillbaka till firman eftersom hojen gick sämre efter mina 2 besök dit :gnissla...och det dyker upp nya fel efter varje besök. Tacksam om nån har ett par lysande ideer :yoparty
 
Eller skit i tanken? Rost eller andra partiklar? Alternativt dåligt flöde Till förgasarna...
 
Rost i tanken borde dom ha kollat men man vet aldrig. Jag har bytt soppa kran också, så den e ny.
 
Har du provat akut insprutningsrengöring?

Det är ett medel som du köper på macken och häller i tanken. Det löser upp hopkleggad bensin som kan sätta sig i munstycken och kanaler i förgasare eller spridare.

Jag brukar köra i en flaska på våren så får det som torkat in under vintern lösa upp sig. En flaska räcker till 50 liter soppa.

Hoppas det hjälper!

Mvh,
Ingvar
 
Haft samma beteende på flera hojar och då har det varit antingen skitiga förgasare (ja, man kan få tokspelet på att skruva i och ur bryggan 239 856 gånger och göra ren fuggarna varje gång tills det blir helt rent och håller sig rent. Troligen skit i tanken då), eller sopig tändspole.

Om du har ngn aning om vilken av burkarna som den misständer på så är du på god väg att veta vilken spole du borde testa att byta.
 
Om det skulle vara spolen, går det inte att mäta sig till om den är kass eller inte? Tack för alla svaren :tummenupp
 
Jepp du mäter spänningen på spolarna. Jag hade liknande problem på min gsr, då visade det sig att en spole var sönder. 3 av spolarna visade ca13.5ohm, 1 spole 11.5ohm=kass. böt ut, funkat fint efter det.
 
Lysande! 13.5 ohm på tomgång då eller? Jag e fullständigt vilsen som ni märker :D
 
hehehe ok ..då e jag med! Man lär sig något nytt varje dag :D
Tack igen för alla bra svar :yoparty
 
Egentligen behöv du inte plocka ur dem heller, men lättast så, kan va svårt att komma åt ifall de sitter kvar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top