Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
heliac skrev:En trevlig sak att tänka på är ju att om det tex. har varit 11 ägare på den....så är det förmodligen minst 11st som kört skiten ur den![]()
. Och det formella ägarantalet kan räknats upp om den varit föremål för tricks som funkat under några av de senaste 15 åren typ att ibland skriva över ägarskap till någon närstående av kostnadsskäl.
heliac skrev:En trevlig sak att tänka på är ju att om det tex. har varit 11 ägare på den....så är det förmodligen minst 11st som kört skiten ur den![]()
...Jag är tolfte ägaren om min järnlady och den går som en klocka.fazerfun skrev:....vilket den håller för...om den skötts ordentligt. Det är ju en gixxer![]()
...Jag är tolfte ägaren om min järnlady och den går som en klocka.
Benny skrev:Nån som vet nåt speciellt man ska titta på eller som brukar spöka me en Gixxer 750 -88? Det enda jag vet är att kylet läcker, e det dyrt me ett nytt?
Har sökt i forumet men kan inte hitta nån tråd om det.
Tacksam för svar!
heliac skrev:Det var mest menat som ett skämt faktiskt..dock hade jag en likadan 89 som motorn brakade ihop rejält på. Men hur den va skött kan man ju spekulera i..
..aha, är det därför kylfenorna är alldeles tillplattade och fyllda med före detta flygfän.. Jag skall se om det går att räta ut en del plåtfenor och blåsa ur lite så man kan se igenom den..The Nameless skrev:bara för att kylarn är sprucken på de gammla gixxxerna är för att de är små fåglar som kommer in i hjulhuset i fram och rakt in i kylarn som sitter oskyddat på d gammla ...
gunnar_gt750 skrev:..aha, är det därför kylfenorna är alldeles tillplattade och fyllda med före detta flygfän.. Jag skall se om det går att räta ut en del plåtfenor och blåsa ur lite så man kan se igenom den..
Det exemplar jag fick tag på har kammar/lyftare bytta för 2000 mil sedan + förg.justering, en verkstadsräkning på 10000:- kan man se på ett kvitto.
Så sådana tänkbara utgifter är något att lyssna efter..
En bra strategi om man tänker köpa en så gammal sporthoj och vill att den skall hålla ihop kan vara att betrakta den som pensionerad, dvs inte köra den som en biltjuv hela tiden.
men han som vi köpte pappas andra hoj av sa de där med fåglarna
och där ser man skillnaden på hur vissa personer ser på saker och ting ... tillägg 94an hadde 174hk samt allt var prima på den
...men ett tips är att sätta sportgaller (sådant som man har i fronten på sportbilar typ som grilnät) framför kylarn på de gammla modelerna |
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |
|
|
Motorcycle Inferno #8
Den 5 september blir Laxhol... |
|
|
Tiotusentals körde Mälaren Runt
Lördagen den 15 augusti gen... |
|