Gsx-r 750 -88 inköp, hjälp...

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Håller på med hojkortet (tidig 30års-kris) Har blivit erbjuden en Gsx-r 750 88 av en kompis, hojen är fräsch men obesiktad. Vad bör man tänka på om man ska köpa en beg gammal gsx-r? Finns det nåt generalfel? Hojjen har gåt 4500mil, vad borde vara rimligt pris för en hoj med dom milen och den årsmodellen?

88orna var rätt dåliga (i gången ej i hållbarhet) motormässigt tror jag mig minnas, de bytte tillbaka till gammla motorn året efter.
20 tusen kanske en sån där kan kosta.

Som är som Silwer skriver lite ettrigare i gången än vad dom andra årsmodellerna är. Detta pga kortare (?) slaglängd. Annars en bra hoj. :)

Ligger strax över 20 tusen i pris.

okej, då vet jag att den ligger rätt i pris då iaf...han ska ha runt 20 för den

Inga svaga punkter direkt, 88-89 hade en lite jobbigare motorkaraktär än de övriga och något sämre markfrigång, men den kommer du inte lida av på gata. 20 låter väl som ett vettigt pris, den har ju inte gått speciellt långt.

Nä dåså, då slår jag väl till då :hej det verkar ju rättså riskfritt, ska iväg och glo på Torsdag.

jeg har en 88' GSX-R 750, den hadde gått 6000 mil da jeg kjøpte den, har ikke hatt noen problemer med motor eller andre ting, går veldig bra.

jag tycker att gången i min är helt ok fast den kanske beror på mina trimkammar.

ok, var väl lite oklar. Tydligen motsvarade den motorn inte vad folk o racers ville ha, den var rätt tunn på lägre varv, därför ändrades den tillbaka till de gamla måtten.

bmwjohan: jag vet inte vad du jämför med heller.

jo det är helt sant att motorn är jäääääääävligt slö på låga varv och på höga går den bra som fan. funkar inte så bra för bakhjulskörning, men det känns som att det funkar väldigt bra ute i trafiken ifall man bränner på för fullt hela tiden. gäller att hålla sig över 8000.

Vänta!!!!

Vet inte hur du har d men lugna sig!! Ja e inne på mobile hela dagarna,,kolla där, Såg en gsx 750r -98 insprutning 2000 mil service bok o allt för 34 000!!!!
Så mycke mer hoj för dom pengarna så måste du köpa stulet.
Tips,, köp en lite nyare,, så slipper du stå där,,usch! D e klart hojen håller o den e säkert fin men,, smaken e som baken! Lycka till!!

kolla tyskland!!

visst har du rätt, men man ska börja nånstans med, 34000 är ändå + allt som krävs för att hämta hem den och kunna köra den här betydligt med flis än 20 tusen.

Sen kan han ju byta hoj om några år, jag fattar uppriktigt sagt inte varför man måste satsa stort direkt.

Tyskland är uteslutet, för långt att åka för mig nu när jag har såpass mycket jobb, bor ju i Norrland vettu :D

Det blir Gixxern har fått reda på av föregående ägare att växellådan renoverades för ett halvår sen och har gått max 150mil, kvitto finns på jobbet. Medans kawan (se annan tråd) har en låda som växlarna hoppade ur på(enligt föregående ägare), därför som nuvarande ägare kanske säger att kopplingen är pajj...känns tryggare och åka nyrenoverad gixxer än tvivelaktig kawa trots kawan:s looks

jaja whish me luck, kollar imorrn

88-89'ans 750 hade dom vassaste kammarna någonsin i gixxer-eran, 0.350" lyft på insuget. Normala gsxr'ar har 0.330" medans Katanorna och Banditen har 0.315" lyft.

Det första du ska göra är att kolla ventilspelet, kammarnas samt vipparmarns kondition.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park