GSX-R 750 -85 original

Hmmmm, jag håller på och ska byta motor i min 750-86 till något annat och även sving, gaffel och hjul ingår i modden.
Jag vet att du söker fuggar men säljer helst hela motorn komplett, bud förstås, övriga delar kan det oxå budas på naturligtvis.
Men jag söker plasten till en 750R -88, funkar med en racegjutning oxå, samt RS36'or :hej
 
Jag har bytt det mesta vid någon tidpunkt. :)

Byte till 1100-motorer är det första jag gjort med mina hojar. Snabbt och enkelt.

Jag har satt 17"-hjul på en handfull gammelgixxerhojar. Det ser bättre ut och det förbättrar däckutbudet, men hojen blir lite lägre och markfrigången begränsar en del om du svänger ordentligt.

Förutom det har jag bytt gafflar, svingar, bakramar, kåpor, instrumentering, förstärkt ramar etc.

Jag håller på med ett långtidsprojekt för tillfället, men det går lite långsamt pga hektiskt jobb och husköp/flytt. Bygget gäller min 85:a 7/11 som jag haft sedan 1990. Det blir Öhlins radialgaffel, förstärkt ram, R6-sving, 5-ekrade fälgar, Airtech-kåpor, Öhlins-dämpare, 1216cc, RS38:or, plastad o portad DOT-topp med 30/26,5-ventiler, Carrillo m.m. Dessutom har jag en oreggad ram som kanske blir en banhoj med liknande motor. Och det lär bli en cafe-gixxer. Och en streetfighter-gixxer. Och kanske Inazuma 7/12. Det krävs bara lite garagetid. :)

Är din original, eller har du modifierat?

Intressant! Hur breda däck fick du på med 17" hjul? Det finns rätt mycket rum i svingen, det första som kan ta i är väl kedjan. Överlag tycker du att det 17" hjul modden var värt det eller tog nackdelarna ut fördelarna?

Det jag gillar med första generationen av GSXR är sittställningen, man sitter väldigt lågt ner och man sitter verkligen i hojen och inte den som med nyare sporthojar, och det är med originalhjulen så den behöver inte bli lägre direkt.

Det projektet låter inte illa, Airtech hade mycket fräna saker, kan bli snyggt! Alltid gillat looken på Limited Edition GSXR (speciellt bakdelen) och de har tom de kåporna. Har du planerat en stilren 1985 som de kom från fabrik eller något annorlunda? Hoppas projektet går bra! Gammelgixxer som 1216cc monster vore kul att se :)

Min 1986 är rätt så original förutom kåperna som är från andra generationen. Vet ej när det skett, någon tidigare ägare som gjort det men jag gillar looken.
GSXR2IMG_20150611_154937.jpg
 
Dekalerna på min 85:a (och alla jag sett i Sverige) satt som på denna bild View attachment 420713Värt att notera är att fotot visar en av de allra första hojarna, med urborrad ram kring ramens motorfäste. Hålen togs bort vid serieproduktion.

Gällande elsystemet så råder jag dig att ordna en originalhandbok från Suzuki. Jag har flera från Haynes och Clymer, och elsystemschemana stämmer sällan.

Jag såg den här Gsx-r750 -85 på blocket idag, kolla in ramen vid motorfästena. varför har den dom hållen?? det har jag bara set på förproduktions hojen 1863525104.jpg
1893058724.jpg

//Robert
 
Jag såg den här Gsx-r750 -85 på blocket idag, kolla in ramen vid motorfästena. varför har den dom hållen?? det har jag bara set på förproduktions hojen View attachment 424258
View attachment 424259

//Robert
:tummenupp Jag såg också den. Troligen en riktigt tidig hoj. Motornumret ser väldigt lågt ut också, även om det inte är helt tydligt på fotot. Jag har tillräckligt med gammelgixxer, så jag brydde mig inte om att fråga efter mer info från ägaren.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top