GSX-R 750 00->02 eller CBR 954 till bankörning?

De två hojarna har nästan samma effekt, så det går på ett ut.

Jag skulle lätt kunna tänka mig att skaffa en 954 igen, fruktansvärt lättkörd. Går att åka fort med även för en ovan förare:) Sen att det är en Honda som bara går gör inte saken sämmre.

Just den årsmodeller av sukkan har ja inte kört. Säkert snabbare men tror den kräver mer av föraren :)
 
GSX-R 750 har vunnit tidningen BIKE`s hojtest mot bland annat CBR 954, R1 och andra värstingar.
Inte vara en utan två gånger.
Jag är frälst på Honda, men skulle valt gixer för bana.
 
Om jag utökar urvalet till GSX-R 750 00->02, CBR 954 eller CBR 600 -04?
Vilken passar en medelmåtta bäst på bana?

Skall även tilläggas att jag är 194cm om det nu påverkar valet ngt.
 
Jag säger som "håkanbråkan", frälst på Honda men jag skulle välja Gixxer 750. Om det rör sig om samma pengar så tycker jag att du får en bättre hoj med Gixxern.
 
vet inte hur mycket som skiljer 98-99 upp till 00 men min 98:a 750 har effektregistret högt i varv så sparken i baken kommer nära 10 000->13 000 men vet inte vad det skulle vara för fördel på bana.
för övrigt Gixxer 750 är kanonhojar!
 
Jag hade en GSXR 750 -00 som banhoj. Mycket bra banjärn, man drog rätt jämnt med gammel-R1:or. Kändes otroligt lätt överlag.

Fast den jag hade var rätt moddad med andra bromsar, fjädring, yoshi-helsystem med race-ecu m.m....

Den sparkade igång vid runt 8000, så mellan 8-14k ville man ligga.
 
Om jag utökar urvalet till GSX-R 750 00->02, CBR 954 eller CBR 600 -04?
Vilken passar en medelmåtta bäst på bana?

Skall även tilläggas att jag är 194cm om det nu påverkar valet ngt.

Jag har en 750 99 och är 196cm lång, tycker jag sitter rätt bra på den. Helt bra sitter ju vi långskånkar aldrig på japanska hojar. Har dock inte tagit ut den på bana än så kan inte yttra mig om det.
 
jag är 189cm, har en 954 på gata nu och tävlade förr på ett gäng 750, har iofs inte kört bladen på bana men skulle ändå tveklöst säga att suzukin är det rätta valet.
 
Om jag utökar urvalet till GSX-R 750 00->02, CBR 954 eller CBR 600 -04?
Vilken passar en medelmåtta bäst på bana?

Skall även tilläggas att jag är 194cm om det nu påverkar valet ngt.

Jag har inte kört cbr 600 men av gixxern och 954an så föredrar jag helt klart 954an. Jag upplevde den som smidigare och mer lättkörd på bana, och klart bättre frambromsar!
 
Har inte kört Hondan men har haft både en GSX-R 750 -00 och en 954:a. För gata skulle jag välja Hondan för den har bättre effektkurva för det och är bekvämare. För bana skulle jag välja 750:n då den dels kändes mindre, lättare och mer snabbstyrd (vet inte om den egentligen är något av det men det kändes så) och dels har en mycket roligare motor för det. Som någon sa, under typ 7-8 000 händer inget men sedan kommer allt på en gång och den ylar hela vägen till 14 000. Enda nackdelen med 750:n var väl bromsarna som inte var riktigt lika bra som resten av hojen, där var dock Hondans riktigt bra.
 
Ja då står det en GSXR 750 på uppfarten.

Riktig skitcykel att ligga o fisköra med i stan men får se vad den går för på bana :banana

Håller med dig där DR-Zätare, bromsarna kunde varit bättre...
 
Ja då står det en GSXR 750 på uppfarten.

Riktig skitcykel att ligga o fisköra med i stan men får se vad den går för på bana :banana

Håller med dig där DR-Zätare, bromsarna kunde varit bättre...

vet inte vilken årsmodell du har av gsxr men nyare tycker jag funkar riktigt bra i stadstrafiken (har en 08a), men jag har hört från andra att man bör Flash-tuna sin 750 för mindre ryckig gång på låga växlar och låga varv. jag går i dom planerna jag med så vi får se vad som händer
 
Ja då står det en GSXR 750 på uppfarten.

Riktig skitcykel att ligga o fisköra med i stan men får se vad den går för på bana :banana

Håller med dig där DR-Zätare, bromsarna kunde varit bättre...

Provade du en 954? Grattis till en gixxer, ja tror fortfarande att du hade trivts bättre med en 954 på bana;) Skulle alla dagar i veckan hellre kört min gamla 954 på bana än min K6 1000.
 
vet inte vilken årsmodell du har av gsxr men nyare tycker jag funkar riktigt bra i stadstrafiken (har en 08a), men jag har hört från andra att man bör Flash-tuna sin 750 för mindre ryckig gång på låga växlar och låga varv. jag går i dom planerna jag med så vi får se vad som händer
Är mer att den är så fysiskt liten att jag sitter så ihopkrupen att det är svårt att ha full koll i låga hastigheter. Köra lite fortare funkar och det är ju det den är till för.

Provade du en 954? Grattis till en gixxer, ja tror fortfarande att du hade trivts bättre med en 954 på bana;) Skulle alla dagar i veckan hellre kört min gamla 954 på bana än min K6 1000.
Nope, provade ingen då jag inte hittade ngn prisvärd i min närhet.
Har bara kört ett par mil på väg och upplever den inte direkt som bekväm så det kanske blir en 954 såsmåningom iallafall :)
 
Är mer att den är så fysiskt liten att jag sitter så ihopkrupen att det är svårt att ha full koll i låga hastigheter. Köra lite fortare funkar och det är ju det den är till för.
Ja okej :) antar det blev en omkring 2000, och dom har jag inte provkört faktiskt.
Hur som, grattis till Hoj. :) och se till o ha kul :yoparty
 
Ja okej :) antar det blev en omkring 2000, och dom har jag inte provkört faktiskt.
Hur som, grattis till Hoj. :) och se till o ha kul :yoparty
Japp så är det, 2001.

Var o provsatt en -08 idag och upplevde att den var lite "rymligare" och att benen fick plats bättre vid tanken.
 
Japp så är det, 2001.

Var o provsatt en -08 idag och upplevde att den var lite "rymligare" och att benen fick plats bättre vid tanken.
Ja där ser man, har oxå kollat efter en 2001-2003 för ev bankörning (jag har inte direkt råd o köra omkull min, det blir för dyrt så jag vill gärna inte köra omkull den). jag är 176, och rymms bra på min 08a, hur lång är du?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top